کد خبر: ۱۰۹۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 14 March 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

نیازمندان را در روزهای پایانی سال از یاد نبریم بسار شنیده ایم که کمک به نیازمندان از توصیه های مهم ائمه‌ اطهار علیه السلام هست. در آخر سال که راهی بازار می شویم دیدن زنگ و برق کالا ها و اجناس همه را به خود خیره می کند.

شلوغی بازار و حضور شاد کودکانی که به همراه والدین خود به بازار آمدند رنگ و بوی خاصی به شهر ها بخشیده است، نباید در کش و قوس های زندگی پستی و بلندی های افراد مستمند را فراموش کرد.

گاهی کمک کردن صرفا پرداخت پول به آنها و وجه نقد نیست کمک می تواند مادی باشد، برای مثال همه در خانه هایمان وسایل اضافه ای داریم که شاید سالی یک بار دور بار به سراغ آنها برویم ولی هدیه دادن آنها به افراد بی بضاعت مشکلی یا نیازی را از آنها برطرف کند.

بسیار شنیده ایم که پدر ها و مادر ها به ما می گویند با خلق خدا مهربان باش و دست نیازمندی را بگیر تا دعای خیری بدرقه راهت شود این توصیه ها را به یاد آوریم در این شرایط اقتصادی در اطراف ما خانواده های هستند آبرومند و با اصل و نسب اما مشکلات مالی و اقتصادی به آنها فشار وارد می کند شاید سخت است که دیگران متوجه شوند چراکه عزتمند زندگی می کنند.

با کمی دقت می توان نیاز یک نیازمند را دید و به طریقی که حرمت و کرامتش حفظ شود به او یاری رساند این حرف ها که دولت باید کمک کند و وظیفه دولت است درست اما طبق سفارش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باید برای کمک کردن نیازمندان و یتیمان و مستمندان را در اقوام و خویشاوند یاری رساند.

مهربانی و کمک کردن علاوه بر حل مشکل دیگران حال دل خودمان را خوب می کند کافی است امتحان کنیم، انرژی و شور حال زیادی به زندگی ما وارد می کند لبخند و دعای خیر یک نیازمند، بیمار، گرفتار و ... می تواند گره گشایی مشکلات خودمان هم باشد. پس ای که دستت می رسد کاری بکن.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار