"علی اکبر حسینی محراب" استاندار خوزستان به همراه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، از سد و نیروگاه دز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ 12 March 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ استاندار خوزستان ضمن بازدید و بررسی وضعیت دریاچه سد دز و میزان ذخیره و رها سازی آب بر آمادگی همه دستگاه ها برای مدیریت مطلوب بحران در مواقع بروز سیلاب تاکید کرد.

"عباس صدریان فر" مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: هم اکنون تراز دریاچه دز به حد نصاب نرسیده ولی با توجه به پیش بینی بارش ها و ذوب شدن برف ها در حوزه آبریز دز،  بمنظور آمادگی برای مواجه با سیلاب احتمالی، با بررسی همه جوانب رها سازی آب آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون  دبی خروجی نیروگاه و سرریزهای سد دز 700 متر مکعب می باشد که این مقدار منطقی بوده و مشکلی در پایین دست ایجاد نخواهد کرد.

"سعید رئوفی نسب" مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز نیز با اشاره به اینکه حجم نهایی دریاچه دز2.7 میلیارد متر مکعب می باشد گفت: اکنون میزان ذخیره آب دریاچه دز 1 میلیارد و 950 میلیون متر مکعب می باشد و 750 میلیون متر مکعب فضا برای ذخیره سازی آب هست. اما  با توجه به ذخایر مناسب برف در بالادست و طبق دستورالعمل های سازمان آب و برق خوزستان، رهاسازی آب آغاز شده تا فضای کافی برای مهار سیلابهای احتمالی مهیا گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار