مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه برای روستاهای خوزستان یک‌هزار و ۲۴۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در یک سال اخیر اجرا شده گفت: در همین مدت ۶۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به تولید آب شرب در استان اضافه شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 12 March 2023

محمد رضا کرمی نژاد یکشنبه در مراسم افتتاحیه آبرسانی به روستاهای رامشیر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به یک‌هزار و ۷۵۳ روستای استان آبرسانی شده است بیان‌کرد: دولت سیزدهم در یک سال اخیر تلاش زیادی برای بهبود کمی و کیفی آبرسانی به مناطق محروم تلاش کرده است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به روستاهای رامشیر افزود: در فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای رامشیر ۱۰ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند، از این ۱۰ روستا چهار روستا شبکه آبرسانی نداشته و با تانکر آبرسانی می‌شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان‌کرد: در فاز اول آبرسانی به روستاهای هدف در شهرستان رامشیر۷۰کیلومتر خط انتقال آب توسط قرارگاه کربلا اجرا که اعتبار این میزان اجرای پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

کرمی نژاد ادامه‌داد: ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب دیگر توسط آبفا اجرا شده که علاوه بر این تعداد روستا، هشت روستای دیگر با اجرای این پروژه آبدار خواهند شد که در مجموع برای آبرسانی به روستاهای رامشیر ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه تصفیه خانه مشراگه در حال ساخت است و تا نیمه اول سال آینده عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

کرمی نژاد جمعیت تحت پوشش فاز اول این طرح را بالغ بر ۲ هزار نفر عنوان‌کرد و گفت: این پروژه با همکاری قرارگاه منطقه‌ای کربلا در خوزستان اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار