به‌مناسبت آغاز هفته منابع طبيعي و روز درخت‌كاري گلخانه و قلمستان شهدای مدافع حرم صنعت نفت و باغ مرکبات، قلمستان و نهالستان شهدای صنعت نفت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت
کد خبر: ۱۰۹۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 11 March 2023

روز دوشنبه (15اسفندماه 1401) به مناسبت آغاز هفته منابع طبيعي و مقارن با روز درخت‌كاري گلخانه و قلمستان شهدای مدافع حرم صنعت نفت و باغ مرکبات، قلمستان و نهالستان شهدای صنعت نفت با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و معاون محیط زیست منابع طبيعي استان خوزستان در شهرک نفت افتتاح مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، در اين مراسم مدیرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب با تبريك میلاد خجسته ولی عصر(عج) و اعیاد شعبانیه، گفت: مطابق با وظیفه ذاتی مناطق در امر راهبردی تولید، در هفته گذشته هم‌زمان با جلسات پیش بینی تولید چاه های نفت و گاز مناطق، اخبار خوشآیندی در عرصه جهش تولید و دستاوردهای فنی متخصصان منتشر شد، که این مهم رهاورد ایثار و مجاهدت خستگی ناپذیر کارشناسان سازمان بوده است. لذا برای توسعه این گونه دستاوردها در همه عرصه ها همچون(صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی) ضرورت فرهنگ سازی میان همگان بیش از پیش احساس می شود. باید نگاه جهادی شکل بگیرد که در آن صورت همه معضلات سامان خواهد یافت.

مهندس علیرضا دانشی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات هدفمند زیرساختی انجام شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی، مجموعه مناطق نفت‌خيز جنوب را در عمل به وظیفه خود در قبال محیط زیست مسئول دانست و گفت: چنانچه مقصود ما دستیابی به توسعه پایدار است صرفا از طریق هدف گذاری و برنامه ریزی مدون می‌توانیم به آن نائل شویم. لذا دانستن پاسخ اینکه چه نهالی مناسب کشت در محیط پیرامونی ماست یا محل کاشت چکونه باید مهیا شود و سئوالات کارشناسی از این قبیل، می‌تواند به عنوان پیش درآمد ورود صحیح در عرصه درختکاری باشد.

وی با تبیین اقدامات صورت پذیرفته در خصوص انجام تفاهم نامه مناطق نفتخیز جنوب با مدیریت منابع طبيعي استان خوزستان گفت: مجموعه مناطق به صورت خود جوش و بدون هیچ چشم‌داشتی در این حوزه ورود کرده و هم اکنون با تولید ششصد هزار قلمه که دویست هزار قلمه مربوط به مدیریت عملیات غیر صنعتی است، بخش اعظم تعهدات خود را به انجام رسانیده است. اما این شیوه حسنه متوقف نخواهد شد.
 
 دانشی افزود اقدامات انجام شده بدون هیچ هزینه، تعریف بودجه و صرفا با اتکا به کارکنان خود صنعت و با استفاده از اقلام موجود در انبارهای ضایعات شرکت به اجرا درآمده است. و ازین پس در نظر داریم به کمک دانشگاه این رویه را به صورت علمی و هدفمند تداوم بخشیم.
 
در این همایش مهندس غلامرضا کمالی مدیر عملیات غیر صنعتی طی سخنانی ضمن خیرمقدم به مدیرعامل، مدیران، معاون حفاظت محیط زیست استان خوزستان، روسا و کارکنان ستادی شرکت کننده در این مراسم به تشریح اقدامات و دستآوردهای مجموعه عملیات غیر صنعتی در حوزه محیط زیست و گسترش کمی و کیفی فضای سبز در مناطق نفت‌خیز پرداخت.

 وی با تقدیر از عمل‌کرد مناطق نفت‌خیز جنوب در گسترش و اشاعه فرهنگ کاشت درخت گفت: فراگیری سنت حسنه درختکاری در آستانه بهار سبب می شود عیدی خود را به زمین پرداخته و با مشارکت در این امر خداپسندانه به فرامین و تاکیدات ائمه علیهم السلام که این روزها متبرک به میلاد با سعادت ایشان است، عمل نماییم.

کمالی عمل‌کرد دولت های پیشین در قبال محیط زیست را مورد انتقاد قرار داد و افزود: امروز مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب این رسالت را برای خود قائل است که برای جبران مافات و ظلمی که به طبیعت روا شده است، تمام توان و ظرفیت خود را به کار گیرد. لذا به پشتوانه حمایت های مدیرعامل توانسته‌ایم با تلاش شبانه‌روزی، در کمترین زمان ممکن به دستآوردهای قابل توجهی من‌جمله احداث باغ مرکبات و قلمستان شهدای صنعت نفت با اقدامی جهادی در بازه زمانی چندروزه و صرفا با اتکا به داشته های خود نائل شویم.

در پایان اين مراسم از اقدامات نونهالان حامی محیط زیست مناطق نفت‌خیز جنوب تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار