معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر دانشجو در قالب کاروان راهیان نور از مناطق جنگی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 11 March 2023

عبدالحسین کلانتری شنبه در حاشیه بازدید از مناطق جنگی آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهیان نور یکی ار ابتکارات بی‌نظیر در جمهوری اسلامی است و باید تلاش کنیم با ظرفیت‌های موجود جامعه مخاطب راهیان نور را تنوع و گسترش دهیم.

وی افزود: راهیان نور یک فناوری فرهنگی و اجتماعی بی‌بدیل است که برکات زیاد آن را در این سال‌ها در کل کشور و به صورت خاص در فضای دانشگاهی شاهد بوده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجموع اعزام دانشجویان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی را ۳۴ هزار نفر عنوان‌کرد و گفت: امسال از ابتدای آغاز کاروان راهیان نور ۴۲ هزار دانشجو به مناطق جنگی اعزام شدند و پیش بینی می‌شود تا پایان این رویداد ۹۰ هزار دانشجو اعزام شوند.

کلانتری شهدا را محور هویت ایران اسلامی دانست و بیان‌کرد: شهدا با رشادت‌ و ایثارگری‌هایی که داشتند همواره محور هویت جامعه ایرانی هستند و آشنایی دانشجویان و گروه‌های مختلف مردم ایران با سیره شهدا و ایثارگری آنها می‌توان محور وحدت و هویت ملی را در کشور تقویت کرد.

وی اظهارکرد: با ظرفیت عظیمی که کاروان راهیان نور دارد، می‌توان فضای دانشگاه را متحول و بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام را به نسل جوان منتقل کرد.

کلانتری افزود: موثرترین فعالیت‌های فرهنگی در فضای فرهنگی آموزش عالی کشور برنامه‌هایی است که به نوعی با شهدا و اهل بیت (ع) مرتبط است. برنامه‌هایی که با این فضاهای دینی، فرهنگی و ارزشی مربوط هستند تاثیرات ماندگار و اثربخشی بالایی دارند و باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشان دادن پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور به دانشجویان را حائز اهمیت دانست و گفت: بازدید دانشجویان اعزامی در قالب کاروان راهیان نور از منابع صنعتی و علمی در طول مسیر نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی است تا از این طریق شاهد ارتباط مدام دانشگاه‌ها و صنعت باشیم.

استان خوزستان از ۲۱ یادمان دوران دفاع مقدس برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار