مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: برای بالانرفتن تصاعدی صورتحساب برق، مشترکان اهوازی جدا از لوازم سرمایشی پرمصرف مانند کولرگازی در ماه‌های زمستان به ویژه روزهای پایان اسفندماه استفاده نکنند.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 06 March 2023

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص استفاده از وسایل سرمایشی در ماه‌های زمستان در کلانشهر اهواز اظهار کرد: تعرفه برق در کلانشهر اهواز و استان خوزستان در ماه‌های سرد و گرم سال متفاوت است و از این رو شهروندان باید در استفاده برق نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: در کلانشهر اهواز و استان خوزستان تعرفه برق برای ماه‌های گرم سال از اول فروردین تا پایان آذرماه تا سقف ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در ماه‌های سرد سال از اول دی ماه تا پایان اسفندماه تا سقف ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به این تعرفه‌های تعریف شده توصیه می‌شود مشترکان جدا از لوازم سرمایشی پرمصرف مانند کولرگازی در ماه‌های زمستان به ویژه روزهای پایان اسفندماه استفاده نکنند.

عباس شیاری عنوان کرد: اگر مشترکان در شرایط دمایی فعلی قصد استفاده از وسایل خنک کننده دارند، ترجیحا در صورت ضرورت از پنکه و یا فن کولر که مصرف پایین‌تری دارند استفاده کنند تا میزان برق بسیار کمتری استفاده شود.

وی افزود: در صورتی که مشترکی از کولرگازی که دارای توان بالای مصرفی است استفاده کند، از سقف تعرفه تعیین شده زمستان خارج شده و در پلکان تصاعدی محاسبه مصرف برق طبق جدول موجود در صورتحساب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مشترکان می‌توانند با نصب و مراجعه به اپلیکیشن "برق من"، در قسمت قبض و مشاهده صورتحساب، از نحوه محاسبه برق مصرفی و پلکان مصرف خود مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، بیشترین میزان بخشودگی تعرفه برق کشور به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه گرم یک برای استان خوزستان با سقف ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار