استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم قرار گرفتن پیشکسوتان و جوانان در پست‌ها، گفت: در جایگزینی نیروها، حتما از نیروی جوان در پست‌ها استفاده می‌شود بنابراین جوانان باید وارد صحنه شوند و خود را نشان دهند.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 06 March 2023

علی اکبر حسینی محراب در نشست جمعی از نخبگان جوان با استاندار خوزستان که امروز (۱۴ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، جمع شدن جوانان دور هم و هم‌افزایی است.

وی افزود: اگر قرار است تغییری انجام شود به سمت جوانی پیش می‎رود مگر پست‌هایی که نیازمند استفاده از تجربه هستند؛ پیشکسوت و جوان باید کنار یکدیگر باشند تا تجارب منتقل شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در جایگزینی نیروها، حتما از نیروی جوان در پست‌ها استفاده می‌شود بنابراین جوانان باید وارد صحنه شوند و خود را نشان دهند.

حسینی محراب با بیان اینکه جوانان باید مطالب خود را با جسارت مطرح کنند، گفت: زمانی که جا خوش می‌کنند و انحصار و رانت را در اختیار می‌گیرند، جوانان به سادگی نمی‌توانند جای آن‌ها را بگیرند و اگر بخواهند این کار را انجام دهند، آنچنان ضربه فنی می‌شوند که نتوانند سر بالا ببرند زیرا قدرتمندان برنامه‌ریزی کرده‌اند که این موارد را در اختیار بگیرند اما پتانسیلی به نام جوانی و قدرت روحی وجود دارد که می‌تواند همه آن‌ها را از میدان به در ببرد که شرط آن مسلح بودن، داشتن اعتقادات قوی و آشنایی با مسیر حرکت است.

وی عنوان کرد: ما نیز در عرصه سیاست باید این جهاد را ادامه دهیم؛ بدون جهاد نمی‌توان وارد عرصه‌ای شد که افراد آن حاضر به کنار رفتن یا شریک شدن با دیگران نیستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: امید به آینده باید در تک تک ما موج بزند زیرا با ناامیدی نمی‌توان به جایی رسید؛ با امیدواری و آرامش درونی که در وجود حضرت آقا وجود دارد، جایی برای دامن زدن به ناامیدی یا ناامیدی در وجود خود نیست.

حسینی محراب گفت: استانی با مشکلات عظیم و ظرفیت‌های عظیم‌تر داریم و تنها نیازمند نگاه جدید و با برنامه به مسائل استان خوزستان هستیم. صنایع سنگین، صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی کوچک باید به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: افراد مسلط به مدیریت باید شبکه‌سازی در خوشه‌های صنعتی را انجام دهند، بدین ترتیب هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و قدرت رقابت با رقبای خارجی بیشتر می‌شود و این جریان باید در محافل و شبکه‌های فکری جوانان و گروه‌های جهادی بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بهترین بازار منطقه تجارت خارجی، بازار عراق است و باید سهمی برای بازار خوزستان در تجارت خارجی برخی از کشورها تعیین شود و این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

حسینی محراب با اشاره به تاکید بر رفع موانع تولیدکننده‌ها گفت: مباحث تجارت خارجی چندین سال باقی مانده‌اند. بسیاری از مراکزی که می‌توانستند تولیدات شیلاتی را انجام دهند به دلایل واهی تعطیل شده یا کاهش یافته‌اند در حالی که اگر جسارتی در بخش شیلات به خرج دهیم و موانع را از سر راه آبزی‌پروران برداریم و پرورش ماهی را در پشت سدها انجام دهیم، موفقیت زیادی به دست می‌آوریم.

وی افزود: در خوزستان همه دوست دارند به صورت سنتی کار کنند؛ منطقه آزاد داریم اما دریغ از یک ذره دید راجع به مکانیزم‌های جدید بازار. زمینه برای جذب دلارهای کشورهای منطقه فراهم شده است اما از روش‌های سنتی استفاده می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: ذهن‌های خلاق دانشمندان جوان است که می‌تواند جریان هسته‌ای ما را ایجاد کند و اگر می‌خواستیم با سنتی‌ها در زمینه انرژی اتمی کار کنیم هیچ وقت نمی‌توانستیم کار درستی انجام دهیم.

حسینی محراب بیان کرد: در کشاورزی نباید از روش غرق آبی استفاده شود زیرا در صورت غرق آبی کردن مزارع، آب زیادی هدر می‌رود. از طرف دیگر وجود آب روی زمین موجب تبخیر سه برابری آب در تابستان می‌شود در حالی که اگر آب به مخزن و زیرزمین منتقل شود این اتفاق نمی‌افتد.

وی عنوان کرد: ۳۰،۴۰ سال است ذهن یک مدیر به مواردی که همیشه با آن کار کرده عادت کرده است؛ چنین فردی قدرت و جسارت تغییر ندارد و تنها جوان یا ذهن‌های جوان برخی افراد سن بالا می‌توانند این کار را انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر منشاء ریزگردها شناسایی شده است و می‌گویند می‌توانند با بوته‌کاری و نهال‌کاری، آن را به جای سرسبز تبدیل کنند و با آبخیزداری حتی می‌توان کانون ریزگردها را به محل پرورش ماهی تبدیل کرد.

حسینی محراب با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب و فکر جوانان بیان کرد: باید حوزه توریسم، داروهای گیاهی و صنایع جانبی نیشکر مد نظر قرار گیرند. ما صنایع پایین دستی را بسیار دست کم گرفته‌ایم که این مساله به دلیل عدم مطالبه‌گری است.

وی افزود: حضرت آقا می‌فرماید خام فروشی نکنید اما اصرار بر خام فروشی داریم که این کار با عقل سر و کار ندارد. ۷ هزار محصول در نفت وجود دارد اما در ایران تنها ۵۷۰ محصول آن استفاده می‌شود یعنی به ۶ هزار و ۴۳۰ محصول نفت بی توجهی کرده‌ایم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید تیم‌های اندیشه‌ورز تشکیل شود، عنوان کرد: نیازمند محیط نقد هستیم نه تخریب. خوزستان برای ما است و  باید به خود کمک کنیم، هیچکس از خارج برای دلسوزی نمی‌آید به ما کمک کند.

حسینی محراب گفت: باید با قرار گرفتن تعهد و تخصص در کنار یکدیگر و کمک دانشجویان و اساتید، فکر تولید شود و عمل شود. مسیر سازندگی سخت‌تر از مسیر تخریب است و نیازمند صبر است.

وی افزود: در حوزه ورزش، امکانات خوزستان کم است و باید امکانات ورزشی سر و سامان داده شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر توسعه ورزش در جاهای مختلف استان بیان کرد: باید ورزش قهرمانی و همگانی خوزستان همزمان پیشرفت کنند و از همه امکانات استفاده شود.

حسینی محراب با اشاره به لزوم حمایت از بانوان گفت: قرار گرفتن تعاونی‌های زنان در کنار یکدیگر می‌تواند به عنوان الگوی خوشه‌های صنعتی باشد و از آن‌ها حمایت می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها نیز باید رشته‌های نیازمند صنعت را تدریس کنند. دانشگاه و صنعت می‌توانند از ابتدا با یکدیگر قراردادی منعقد کنند و بر اساس نیاز نیروها، آموزش‌ها ارائه شود زیرا نیازمند نیروی بومی حرفه‌ای هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار