رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تغییر قیمت ارز در فاصله دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط آن از سوی دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی، بخش عمده‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری را از توجیه اقتصادی خارج کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 05 March 2023

شهلا عموری با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای دریافت کنندگان تسهیلات ارزی در خوزستان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از افرادی که تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند در زمان تسویه تسهیلات خود به دلیل جهش نرخ ارز دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت ارز در فاصله دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط، چندین برابر شده، بخش عمده‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری که عمدتا بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده‌اند از توجیه اقتصادی خارج شده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور نیازمند انجام فعالیت‌های اقتصادی هستیم، گفت: برای حفظ فرصت‌های شغلی، رونق تولید و تقویت تجارت خارجی، باید مشکلات به وجود آمده برای دریافت کنندگان تسهیلات ارزی حل شود.

عموری عنوان کرد: با توجه به اینکه بدهی‌های معوق دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی به سرفصل مطالبات غیرجاری منتقل شده است این افراد در دریافت خدمات بانکی با مشکل جدی مواجه شده‌اند و دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیر حل این مساله است.

وی ادامه داد: در این خصوص هماهنگی‌های لازم با معاون اقتصادی رئیس جمهور انجام شده تا وضعیت این بدهکاران ارزی تعیین تکلیف شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان مستقر در اتاق بازرگانی اهواز در راستای رفع بخشی از مشکلات پیش آمده برای بنگاه‌ها و طرح‌های دریافت کننده تسهیلات ارزی، فراخوانی صادر کرده است تا با مراجعه این دسته از بدهکاران، فهرستی تهیه و در اختیار معاونت اقتصادی رییس جمهور به منظور حل مشکلات آن‌ها قرار داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار