رییس مرکز بهداشت خوستان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۳۵ درصد رسیده است گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد موارد بیماری، بستری و فوتی کرونا در کشور نسبت به هفته قبل افزایش یافته و در خوزستان نیز با شیب آرامی رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 05 March 2023

دکتر پژمان بختیاری نیا شامگاه شنبه در بخش خبر سیمای خوزستان بیان‌کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳۵ درصد است که تاثیری در پیشگیری از بیماری ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه درآستانه سال نو، ماه مبارک رمضان و دید و بازدیدها ارتباطات مردم افزایش می یابد بنابراین هر چه سریع تر باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

بختیاری نیا ادامه‌داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و مکان های پر ازدحام و تکمیل واکسیناسیون از مهمترین اقدامات است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افراد بالای ۱۸ سال به ویژه افراد بالای ۶۰ سال، دارای ضعف سیستم ایمنی و بیماری زمینه ای در صورتی که حداقل ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن آنها گذشته باشد باید یادآور تزریق کنند.

وی توضیح‌داد: افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله با ضعف سیستم ایمنی و بیماری زمینه ای نیز اگر از نوبت دوم تزریق واکسن آنها ۶ ماه گذشته باشد باید نوبت سوم را دریافت کنند.

بختیاری نیا اضافه‌کرد: افراد علامت دار حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنند، از خوددرمانی پرهیز کرده، استراحت کافی داشته باشند و دراجتماع حضور پیدا نکنند.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهرستان امیدیه و رامهرمز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار