کد خبر: ۱۰۹۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱ 04 March 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز


انتخاب نام نیکو برای فرزند از حق‌هایی که فرزندان بر گردن والدین خود دارند و در دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید شده است از این رو زمانی که خداوند به خانواده‌ای فرزند عطا می‌کند انتخاب نام نیکو برای از وظایف پدر و مادران است.

نام گذاری بر روی فرزند دشواری‌های نیز دارد در برخی از قومیت‌ها این کار وظیفه بزرگتر‌ها پدربزرگ‌ها است و آن‌ها در انتخاب نام زیبا و با اصالت و مفهوم هم فکری می‌کنند.

گاهی انتخاب اسم منجر به اختلاف بین خانواده‌ها می‌شود و بر سر اینکه چه کسی نام فرزند را انتخاب کند بحث ایجاد می‌شود. اما اصل موضوع در این میان نباید فراموش شود. اینکه فرزند را که صدا بزنیم نام او زیبا و آرامش بخش است. اسامی امامی و مذهبی هموراه بیشترین طرفدار را دارند.

پدر و مادر‌هایی هستند که می‌خواهند زمانی که کودک خود را صدا نی زنند نام اهل بیت علیهم السلام زنده شود. نام مسمی بر شخصیت کودک در بزرگ سالی تاثیر دارد گا‌ها شخصیت‌های ملی و قهرمانان نامدار نامشان تا سال‌ها جاودانه می‌ماند و نسل جدید نام آن‌ها را با خود یدک می‌کشد.

نام‌های بیگانه در فرهنگ ما رواج پیداکرده است، رغبت خانواده برای ایننکه نامی جدید و خاص استفاده کنند بسیار افزایش پیدا کرده است، انتخاب اسم برای فرزندان، نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن جامعه است.

افرادی که نام زیبا دارند زودتر بین هم سالان خودشون دوست پیدا می کنند و روابط اجتماعی آنها به مرور زمان بیشتر می شود، بسیار نام های خاص شنیده ایم و اولین پرسشی که به ذهن ما می رسد معنی این نام چیست.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: امسال۱۳۷۳ نفر نام حسین، ۶۰۴ نفر نام مهدی و ۲۸۲ نفر با نام ترکیبی مهدی در خوزستان انتخاب و ثبت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار