مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از آغاز عملیات افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت ارجان شهر بهبهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 04 March 2023

محمود دشت بزرگ  اظهار کرد: با هدف آماده‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه برای پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲، پروژه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان از پست‌های مهم منطقه در بحث پایداری شبکه، آغاز شده است.

وی افزود: به این منظور یک ترانس ۳۱۵ مگاولت ‌آمپری جایگزین ترانس ۲۰۰ مگاولتی موجود در پست ارجان خواهد شد و ۱۱۵ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این افزایش ظرفیت، ۱۲۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در حال حاضر دمونتاژ ترانس موجود در پست در حال انجام است و ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپری با ۲۷۵ تن وزن در مسیر حمل به پست (اهواز - بهبهان) برای مونتاژ و نصب قرار دارد.

دشت بزرگ با بیان اینکه تلاش بر این است که تا پایان سال جاری عملیات نصب و برق‌داری انجام و پست وارد مدار شود، عنوان کرد: این افزایش ظرفیت کمک خواهد کرد که شبکه برق ناحیه ارجان (شرق خوزستان) که یک منطقه‌ صنعتی است و شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد از پایداری بهتری برخوردار شود.

به گزارش ایسنا، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار