امام جمعه اهواز با بیان اینکه مسئولان سه قوه از معیشت مردم در برابر اخلال‌گران اقتصادی حمایت کنند، گفت: تحمیل تورم بر مردم از جنس اتفاقات چند ماه گذشته نیست که اعضا واجرای نظام اسلامی مجاز به تحمل آن باشند؛ بلکه باید با مجریان خیانتکار برخورد شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ 03 March 2023

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز ۱۲ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی خانواده را تنها کانون به سعادت رسیدن جوانان دانست و گفت: بی توجهی به کانون خانواده است که زمینه آسیب‌های فراوان را به وجود می‌آورد. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، هشتاد درصد تعرض به زن‌ها در امریکا اتفاق افتاده است. این آسیب‌ها سوغات برهنگی است که برخی شیفته آن شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: باید بدانیم ریشه همه اینها از خانواده است. از این رو تمام مسئولان و متولیان فرهنگی باید بیش از پیش به خانواده اهتمام داشته باشند.

موسوی‌فرد در ادامه سالروز پرخیر و برکت حضرت صاحب الامر(عج) تبریک گفت ‌و افزود: ان‌شاالله خداوند توفیق تبعیت از فرامین ایشان را به ما کرامت فرماید. همچنین سالروز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان را نیز تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: کلید واژه جوان، پرتکرارترین کلمه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. این مفهوم دارد که در مهم‌ترین سند بالادستی کشور کلمه جوان پرتکرارترین کلمه است؛ یعنی همه امیدها به جوان‌ها است.

موسوی‌فرد با بیان این که وقتی صحبت از جوانان می‌شود بحث مشکلات و اشتغال جوانان نیز مطرح می‌شود، گفت: وقتی مشکلات جوانان را می‌شنویم شرمنده جوان‌ها می‌شویم. برخی در بحث اشتغال، انتظاراتی دارند و به ما می‌گویند برای آنها نامه بنویسیم تا مشکل این جوانان حل بشود، اما غیر از نامه چیزی از ما بر نمی‌آید. باید ظرفیت‌ها افزوده بشود.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: اگر کسی مهارت در حد تخصص داشته باشد بیکار نمی‌ماند. کسی که فکرش کار می‌کند می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند. جوانان باید مهارت یاد بگیرند. این فرهنگ باید تغییر کند. حضرت امیرالمومنین(ع) تولید کننده ترین فرد بودند. زندگی حضرت را نگاه کنید که هر بار سفره‌شان تنگ می‌شود خود آستین همت را برای کار کردن بالا می‌زدند. اینها تا زمانی است که دولت ظرفیت‌ها را افزایش بدهد.

وی در ادامه با اشاره به هفته نیکوکاری تاکید کرد: حتما توجه ویژه به ضعفا و فقرا داشته باشید و هر چقدر اندک باشد، اتفاق کنید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: مسئله بعدی، بحث غرب کارون است. ۲ سال است که عزیزان ما در غرب کارون با کم آبی و بی آبی مواجه هستند و کشاورزی آنها در این مدت صفر بوده است. باید در اسرع وقت آب آن‌ها برسانیم تا از این بحران رها شویم. همچنان باید دعاهای خود را برای بارندگی ادامه دهیم. باید به سمت و سویی برویم که در یکی دو سالی که کشاورزان دچار خسارت شدند زمینه جبران خسارت آنها را فراهم کنیم.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به ویژگی‌های یاران امام عصر(ع) اظهار کرد: ایمان عمیق یکی از ویژگی‌های مهم یاران امام عصر است که غیر خدا به دل آنها راه ندارد. برخورداری از عقلانیت و بصیرت، انس با قرآن کریم، عبادت در شب‌ها و روزه داری در روزها، دلباختگی به امام عصر(عج)، اطاعت پذیری، گناه ستیزی، جهاد و تلاش، شهادت‌طلبی، شجاعت، زهد و عدم وابستگی به دنیا از دیگر ویژگی‌های یاران امام عصر است. آنها یکدل و صمیمی هستند. منظم هستند. در آزمون ها سربلندند و در برابر سرزنش‌ها استوارند.

موسوی‌فرد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فشارهای اقتصادی کم‌سابقه گفت: این فشارها را در دهه ۶۰ که دوران دفاع مقدس بود تجربه کرده‌ایم و الان نیز در فشار حداکثری هستیم. یکی از ماموریت‌های که اخیراً حضرت آقا به دولت انقلابی تاکید کردند مهار تورم است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت قبل خاطرنشان کرد: اگر تدابیر و بینش رهبر انقلاب در تشکیل صندوق ذخیره ارزی نبود دچار مشکل می‌شدیم. دولت قبل ضمن اینکه خزانه دولت را به خاک سیاه نشاند، چهار صد و هشتاد میلیارد دلار بدهی بر جای گذاشت و یک ویرانه تحویل داد، به گونه‌ای که قادر نبود دستمزد یک ماه حقوق کارکنان را بدهد. با تدبیر رهبر انقلاب مقداری از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در شرایط سخت جنگ ترتیبی هستیم. تحمیل تورم و فشار اقتصادی بر مردم از جنس فحاشی‌های سه چهار ماهه اخیر نیست. در چندماه اخیر ماموریت بسیج و نیروی انتظامی و ارتش اغماض وکوتاه آمدن در برابر افراد غافل بود، اما تحمیل تورم بر مردم از جنس اتفاقات چند ماه گذشته نیست که اعضا و اجزای نظام اسلامی مجاز به تحمل آن و اغماض و عفو باشند؛ بلکه باید با مجریان خیانتکار برخورد شود.

وی افزود: اینجا پای مردم در میان است. در جنگ اقتصادی مسئولین باید با قاطعیت و بدون فوت وقت از معیشت مردم در مقابل زالوصفتان و اخلالگران دانه‌درشت حمایت کنند. دستگاه‌های مسئول بدانند پای حقوق مردم وسط است. ما بیشتر با دشمن داخلی رو به رو هستیم. باید در برابر اشرار سیاسی اقتصادی از مردم دفاع کنیم. سنگینی فشار تورم معمولاً بر دوش طبقات پایین جامعه است. مخاطب این سخن،  سه قوه هستند. مردم باید بدانند و احساس کنند این دستگاه‌ها پشت و پناه آنها در برابر زالو صفتان اقتصادی هستند.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که عدالت حکم می‌کند سه قوه باید با برنامه و قاطعیت انقلابی در کنار مردم قرار گیرند، اظهار کرد: مجازات‌های سنگین مانند زندان و اعدام برای اخلالگران دانه درشت در عرصه اقتصادی تعریف کنند. نباید لحظه‌ای مسامحه کرد و کوتاه آمد. مردم باید ببینند و بدانند. باید جریمه‌ها و مجازات‌های سنگین اقتصادی که بازدارنده باشد برای محتکران و اخلال‌گران دانه‌درشت‌ در نظر بگیرند که جرات نکنند این گونه اخلال ایجاد کنند.

برچسب ها: نماز جمعه ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار