مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به اشتغالزایی حوزه هنر صنعت در این استان گفت: در حال حاضر هشت هزار نفر در حوزه هنر صنعت استان خوزستان مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 01 March 2023

محمدحسین ارسطوزاده روز چهارشنبه در جریان بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از کپوبافی دزفول در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۸۱ رشته از هنرصنعت در استان خوزستان فعال است.
وی ادامه داد: تنوع اقوام و اقلیم در استان خوزستان به گونه‌ای است که هم کوهستان و کوهپایه داریم و هم دشت و جلگه و سواحل دریا ضمن اینکه خلیج فارس باعث شده مردم با آداب و رسوم متفاوت و متنوع از دیرباز در استان خوزستان سکونت داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: این آداب و رسوم همراه با مصالح و موادی است که به صورت بوم آورد برای ایجاد وسایل زندگی موردبهره برداری قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه امروز هنر صنعت استان خوزستان در دنیا موردتوجه قرار گرفته و عرضه می‌شود، افزود: در همین راستا با توجه به توسعه، ترویج و احیای صنایع دستی در استان خوزستان افزون بر هشت هزار نفر در سطح استان مشغول به فعالیت و تولید هستند.
ارسطوزاده اظهارکرد: صادرات صنایع دستی غالبا به صورت چمدانی و از طریق مرزهای زمینی از خوزستان انجام می‌شود و ثبت نشدن گمرک آن یکی از اشکالات موجود است.
وی ادامه داد: کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس مشتریان هنرصنعت حصیر و کپو هستند که از مواد طبیعی تولید می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: استان خوزستان از نظر ظرفیت جزو سه استان برتر کشور است در واقع تنها استانی هستیم که چهار اثر میراث جهانی داریم.

وی افزود: آب و هوا، اقلیم و اقوام متنوع، ظرفیت‌های تاریخی طبیعی، مذهبی و شرایط مرزی با کشورهای همجوار باعث شده در گردشگری موردتوجه قرار گیریم.
زیرساخت های گردشگری خوزستان باید ارتقا یابند
ارسطوزاده با بیان اینکه به شدت با کمبود زیرساخت‌های گردشگری در استان خوزستان مواجه هستیم، اظهار کرد: حدود ۶ هزار تخت اقامت در سطوح و کیفیت‌های متفاوت در استان داریم در حالی که افزون بر ۶۰ هزار تخت نیاز داریم.

وی افزود: این تناسب در بقیه زیرساخت‌های گردشگری نیز تسری می‌یابد البته معرفی، تبلیغ و آموزش نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری استان دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: برای بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارتقای کمی و کیفی زیرساخت ها برنامه ریزی شده تا بتوانیم با اعطای تسهیلات و بسته‌های تشویقی، بخش خصوصی را برای حضور در این حوزه تشویق کنیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در دزفول برای بررسی ظرفیت‌های این شهر برای معرفی به عنوان شهر جهانی کپو گفت: این هیات کارشناسی که از طرف شورای عالی جهانی صنایع دستی به دزفول آمده‌اند را همراهی می‌کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد بعد از بررسی‌ها و رای و نظر کارشناسی شاهد این باشیم که هنرصنعت کپوبافی در دزفول آوازه جهانی پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار