کد خبر: ۱۰۹۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 28 February 2023

رابط تشکل های محیط زیستی استان خوزستان گفت: شبکه تشکل های محیط زیستی کشور در آستانه برگزاری مجمع عمومی هیات موسس از حیث رعایت مقررات و دستورالعمل ها در بوته آزمایش قانون مندی قرار گرفته است.

به گزارش تابناک خوزستان؛ ایمان کاهکش عضو شورایعالی تشکل های محیط زیستی کشور بیان داشت: اکنون که در آستانه برگزاری مجمع عمومی شبکه ملی هستیم انتظار می رود تا از اقدامات گزینشی و تفسیر سلیقه ای قوانین و مقررات پرهیز شود.
وی افزود:
دستورالعمل نحوه ایجاد و فعالیت شبکه های تشکل های مردم نهاد ابلاغی ۱۵ / ۰۴ / ۱۴۰۰ جای هیچ ابهامی را برای برگزاری مجامع عمومی شبکه تشکل ها باقی نگذارده و در تبصره ۲ ماده ۸ صراحتا به تشکل های دارای پروانه معتبر بعنوان شرکت کنندگان در مجمع عمومی نام برده است.
دبیر انجمن مدافعان محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: شفافیت و تبیین فرآیندهای از جمله شرایط عضویت و کاندیداتوری بایستی قبل از مجمع انجام شود و البته این موضوع در دستورالعمل کاملا مشخص و شفاف بیان شده است اما رویکرد شفاف در فرآیند تاسیس شبکه ملی از جمله تشکیل جلسه مجمع موسسان انتخابات هیات مدیره و بازرسان با ابهاماتی همراه شده است.

این فعال محیط زیست در خاتمه ابراز امیدواری نمود: نهادهای ناظر بر اجرای مفاد دستورالعمل و مقررات در جلسه مجمع عمومی شبکه ملی تاکید داشته باشند و از ابهاماتی که موجب مخدوش نمودن فرآیند قانونی برگزاری مجمع می شود جلوگیری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار