رییس اتاق بازرگانی اهواز استفاده از دانش‌های نوین و بکارگیری اینترنت اشیاء را مولفه‌های ورود به انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور عنوان کرد و گفت: توجه به این مولفه‌ها باعث کاهش هزینه تمام شده تولید و همچنین مزیت رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 28 February 2023

شهلا عموری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بکارگیری فناوری و نوآوری به بستری برای رقابت بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است و در این زمینه استان خوزستان به عنوان یک استان صنعتی که ریشه فعالیت‌های آن به یک قرن گذشته بر می‌گردد، باید عرصه جدیدی از فعالیت‌های صنعتی مبتنی بر توانمندی‌های بخش خصوصی را شاهد باشد و از این فناوری‌ها و نوآوری‌ها بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید برای صنعت بسیار بالا است، افزود: این موضوع توانمندی محصولات ایرانی تولید شده در استان خوزستان را علی رغم داشتن صنایع بزرگ برای حضور در بازارهای صادراتی تحت تاثیر قرار داده است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به یکی دیگر از مشکلات تولید در خوزستان گفت: محدودیت‌های استفاده از انرژی بیش از هر زمان دیگری، واحدهای صنعتی استان خوزستان را با چالش روبرو کرده است و ارائه راهکارهایی برای این مساله به منظور حل مشکل تامین انرژی واحدهای تولیدی یک ضرورت است.

عموری ادامه داد: در این شرایط، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در حال ایجاد صنایع پایین دستی هستند باید بکارگیری اتوماسیون خطوط و مانیتورینگ را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

وی استفاده از دانش‌های نوین و بکارگیری اینترنت اشیاء را مولفه‌های ورود به انقلاب صنعتی چهارم در صنایع کشور عنوان کرد و گفت: توجه به این مولفه‌ها باعث کاهش هزینه تمام شده تولید و همچنین مزیت رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی خواهد شد.

عموری خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی اهواز آمادگی دارد تا بستر استقرار دانش نوین صنعتی در واحدهای تولیدی و همچنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست اقدام فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار