مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست پیش بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز مسجدسلیمان در شش ماهه نخست سال 1402 تاکید کرد:
جلسه پیش بینی تولید و بهره‌دهی چاه‌های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برای شش ماهه نخست سال 1402 برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ 27 February 2023

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، این جلسه صبح امروز دوشنبه( 8 اسفندماه 1401 ) با حضور مدیرعامل، مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به صورت ویدیو کنفرانس در شهرهای اهواز و مسجدسلیمان برگزار شد.

مهندس علیرضا دانشی با اشاره به برنامه‌های جاری مناطق نفت‌خیز جنوب، بر ظرفیت‌سازی و استفاده از فناوری‌های روز در فرآیند تولید تاکید کرد و گفت: با توجه استهلاک مخازن مسجدسلیمان طی سال‌های پیش‌رو، باید در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین با همکاری شرکت های دانش بنیان برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد. وی در این خصوص از معاونت زمین شناسی و اداره پژوهش و فناوری خواست از حداکثر ظرفیت علمی و پژوهشی داخلی و دانشگاهی در مسیر بهره‌وری مطابق با دست‌آوردهای روز دنیا بهره گیرند تا در رویارویی علمی و اقتصادی عرصه را واگذار نکنیم.

در ادامه اين نشست ظرفيت توليد میادین نفتي هفتکل، لب سفید، قلعه نار، لالی و هفت شهیدان براي شش ماه اول سال 1402 همراه با مقايسه عملكرد آنها در شش ماه دوم امسال بررسي شد و راه‌كارهاي تخصصي، فني و عملياتي لازم براي تحقق برنامه پيش بيني شده از سوي مديران و كارشناسان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسلیمان ارائه گرديد.
طی این جلسه‌ی مفصل 7 ساعته، کارشناسان فنی و عملیاتی دو شرکت ضمن بررسی عملکرد تولید سال 1401 به بررسی برنامه تعهد و پیش‌بینی تولید با برنامه واقعی پرداخته، پس از بحث و تبادل نظر در زمینه تنگناهای عملیاتی، در خصوص تولید نفت و گاز در شش ماهه نخست 1402 تصمیم گیری نمودند.
شایان ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از 5 شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که راهبری 20 میدان نفت و 5 مخزن گازی را در گستره ای به‌وسعت 27000 کیلومتر مربع در حوزه‌ی جغرافیایی سه استان (خوزستان، ایلام و لرستان) و 13 شهرستان برعهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار