کد خبر: ۱۰۹۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 25 January 2024

شهردار آبادان تفکیک زباله از مبدا موجب کاهش زباله‌گردی دانست و گفت: چنانچه شهروندان  در تفکیک زباله از مبدا همکاری کنند شاهد شهری پاکیزه‌تر خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه‌پور در آیین آموزشی طرح تفکیک زباله از مبدا که در مدرسه غیرانتفاعی آبادان برگزار شد افزود: تفکیک پسماند از مبدا در محیط زیست و محل زندگی بشریت موثر است و از سوی دیگر سرمایه های ملی ما که قابل بازیافت هستند از مبدا می‌توانند منشا محصولات قابل استفاده شوند.
وی با اشاره به اینکه عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان می‌تواند به ترویج زباله‌گردی کمک کند، از برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم ابراز نگرانی کرد و خواستار همکاری شهروندان با سازمان پسماند شهرداری آبادان شد.
شهردار آبادان زباله‌های تولیدی در منازل را طلای کثیف عنوان و بیان کرد: می‌توان با بازیافت زباله از مبدا درآمدی در منازل کسب کرد، کار تفکیک زباله از مبدا در آبادان تا کنون به شکل سازمان یافته و ساختاری انجام نشده است. وی اظهار داشت: در مساله تفکیک زباله یک مرحله در مبدا و یک مرحله نیز در مقصد وجود دارد، در مبدا که منازل شهروندان را شامل می‌شود با سعی و تلاش مردم زباله‌ها باید تفکیک و به منظور بازیافت آنها را به شرکت‌هایی که شهرداری تعیین می‌کند تحویل دهند و در ازای آن خدماتی نیز دریافت کنند.
کاوه‌پور افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته شرکت‌های پیمانکاری در این زمینه کار را آغاز می‌کنند تا تفکیک در مبدا و مقصد ساماندهی شوند زیرا بخشی از زباله‌هایی که در مبدا تفکیک نمی‌شوند در مقصد بوسیله دستگاه‌های پردازش تفکیک خواهند شد.
وی گفت: بعضی از زباله‌ها که در منازل تفکیک نمی‌شوند به محل دفن پسماند می‌رسند و پس از جداسازی به کود کمپوست تبدیل خواهند شد و برای رشد گیاهان و درختان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار