مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه افزایش زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت از اولویت‌های وزارت نفت است، گفت: خام فروشی نفت شایسته جمهوری اسلامی نیست بلکه ارتقای زنجیره ارزش صنعت نفت در برنامه است تا از این طریق نفت به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 07 February 2023

به گزارش سه شنبه ایرنا علیرضا دانشی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت کنندگان در این نمایشگاه و مقایسه آن با ادوار گذشته گفت: حدود ۳۰۰ سازنده داخلی در این نمایشگاه حضور دارند که نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی این نمایشگاه را مصداق تحقق شعار امسال مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به شرکت‌های دانش بنیان عنوان و بیان کرد: امسال ۱۰۷ مجموعه حاضر در این نمایشگاه، دانش بنیان هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها را شرکت‌های خوزستانی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به فعالیت قابل توجه شرکت‌های دانش بنیان خوزستانی گفت: خوزستان در ساخت تجهیزات صنعت نفت پیشرو بوده و فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی فعالی در استان خوزستان داریم که گام های موثری در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور برمی‌دارند، افزود: با وجود برنامه پنج ساله مصوب شرکت ملی نفت ایران، تکلیف کارفرما و سازنده‌ها و حجم مورد نیاز کالای از پیش تعیین شده، مشخص می‌شود.

دانشی با اشاره به خودکفایی در تولیدات صنعت نفت اظهار کرد: ما در ایام تحریم جهش بزرگی در ساخت کالاهای راهبردی صنعت نفت داشته‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت گفت: نفت نقش کالای راهبردی در امور بین‌الملل و اقتصاد جهانی دارد که می‌توانیم محصولات متعددی از نفت تولید کنیم و امیدواریم به برکت حضور دانش بنیان، نگاه‌ها به این سمت سوق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: قراردادهای خوبی با مجموعه‌های داخلی برای جمع آوری گازهای مشعل صورت گرفته است که نقش قابل توجهی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

به گزارش ایرنا سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت، با حضور ۲۷۰ شرکت از ۱۶ استان کشور دوشنبه در اهواز گشایش یافت؛ این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ بهمن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز واقع در کیانپارس از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برای علاقه‌مندان و عموم مردم دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار