مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، با تاکید بر ضرورت افزایش زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت گفت: خام فروشی نفت شایسته جمهوری اسلامی نیست و ما به طور جدی برنامه داریم زنجیره ارزش صنعت نفت را ارتقا دهیم و نفت را به یک بُنگاه اقتصادی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ 06 February 2023

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عليرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت کنندگان در این نمایشگاه و مقایسه آن با ادوار گذشته گفت: قریب به ۳۰۰ سازنده داخلی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که نسبت به قبل رُشد قابل توجهی داشته است. 

علیرضا دانشی این نمایشگاه را مصداق تحقق شعار امسال مُطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به شرکت های دانش بنیان عنوان و تصریح کرد: امسال ۱۰۷ مجموعه های حاضر در این نمایشگاه دانش بنیان هستند که بخش عمده ای از آن‌ها را شرکت های خوزستانی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به فعالیت قابل توجه شرکت های دانش بنیان خوزستانی گفت: خوزستان در ساخت تجهیزات صنعت نفت پیشرو بوده و فعالیت های بسیار خوبی داشته است. شهرک های صنعتی فعالی در استان خوزستان داریم که گام های موثری در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور برمی دارند.

دانشی گفت: با وجود برنامه ۵ساله که مورد مصوبه شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته تکلیف کارفرما و سازنده ها و حجم مورد نیاز کالا از پیش تعیین شده مشخص می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به خودکفایی در تولیدات صنعت نفت گفت: ما در زمینه ساخت کالا پیشرفت قابل توجهی داشتیم خصوصا در ایام تحریم جهش بزرگی در ساخت کالاهای استراتژیک صنعت نفت داشتیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت گفت: خام فروشی نفت شایسته جمهوری اسلامی نیست و ما به طور جدی برنامه داریم زنجیره ارزش صنعت نفت را ارتقا دهیم و نفت را به یک بُنگاه اقتصادی تبدیل کنیم؛ چرا که نفت نقش کالا استراتژیک و سوق الجیشی در امور بین الملل است و جی توانیم محصولات متعددی از نفت تولید کنیم و امیدواریم به برکت حضور دانش بنیان نگاه ها به این سمت سوق پیدا کند. عزم و اراده دولت سیزدهم است و ما به طور جدی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آن را دنبال خواهیم کرد.

به گفته ی وی قراردادهای خوبی با مجموعه های داخلی برای جمع آوری گازهای مشعل صورت گرفته است که نقش قابل توجهی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار