کد خبر: ۱۰۸۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 25 January 2023

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: به منظور افزایش سرعت در خدمات رسانی به شهروندان، برای اولین بار از آسفالت سرد در مرمت و بهسازی نوارهای حفاری و چاله های سطح شهر در معابر مناطق هشتگانه استفاده می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز، پرویز حسینی با اعلام این خبر و با اشاره به مقرون به صرفه بودن این نوع آسفالت در سطح معابر گفت: آسفالت سرد یکی از آسان ترین و به صرفه ترین گزینه برای تعمیر چاله ها و روسازی سطح معابر است که در هر نوع شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: استفاده از این آسفالت که یکپارچه و با دوام بالا است، راه حلی به صرفه و فوری برای تعمیر خرابی های انواع روسازی های آسفالتی و بتنی با عملکردی مطلوب است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه استفاده از این آسفالت تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان دارد، افزود: حفظ جان و افزایش ایمنی راننده گان وسایل نقلیه، کاهش استهلاک و افزایش عمر وسایل نقلیه و ایمنی خودروها در سرعت های بالا از دیگر مزایای استفاده از این آسفالت است.

حسینی بازگشایی معابر بلافاصله پس از مصرف را از دیگر ویژگی های این نوع آسفالت عنوان کرد و گفت: با توجه به ترافیک های لحظه ای در شهر و عدم امکان مسدود کردن معابر، استفاده از آسفالت سرد، بلافاصله پس از مصرف کمک فراوانی به روانسازی ترافیک معابر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از مزایای کاربردی این نوع آسفالت می توان به عدم نیاز به خشک کردن سطح داخلی چاله، عدم نیاز به برش سطح و دیواره چاله، عدم نیاز به تجهیزات خاص جهت کوبش و ایجاد تراکم و عدم گرم کردن سطح اولیه اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: در تمامی فصول حتی هنگام بارش باران و در معابری که امکان تردد خودروهای سنگین وجود ندارد این نوع آسفالت کارآیی بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار