کد خبر: ۱۰۸۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 24 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

عطر خوش گل‌های نرگس حال و هوایی خوش به بهبهان بخشیده است آری زمستان است و فصل برداشت گل نرگس، نرگس زار‌های بهبهان غرق در گل شده اند.

گل‌های خوشبو و معطری که هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به بهبهان می‌کشاند، این گل مگر چه عطری دارد که چنان خوش در جان آدمی قرار می‌گیرد.

رایحه گل نرگس بسیار خوشایند است، دشت‌های پر از گل و شکرانه‌های لبخند گلکاران این خطه به آسمان‌ها می‌رسد، جشنواره گل نرگس برای حفظ این میراث زیبا و خوش عطر برگزا می‌شضود و از سراسر کشور مشتاقان را به بهبهان می‌کشاند.

ناگفته نماند گل‌های نرگس بهبهان برای پابوسی حرم مطهر امام رضا (ع) رهسپار مشهد مقدس می‌شوند، همچنین ۲۳ هزار شاخه گل نرگس بهبهان برای گلباران مزار سردار رشید سپاه اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان ارسال شد. خانواده‌های زیادی در خوزستان سفر زمستانه خود را در زمان برداشت گل نرگس و جشنواره گل نرگس بهبهان تنظیم می‌کنند تا از این شرایط تفریحی گردشگری زیبا بهره‌مند شوند.

مساحت این نرگس زار، ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار است و با عبور از آن حوالی، عطر خوش نرگس آدمی را به وجد می‌آرد، نرگس زار‌های بهبهان ظرفیت‌های زیادی برای تولید و صادرات این شاخه گل‌های زیبا دارد. نرگس زار بهبهان را خارج از شهر بهبهان و در دو کیلومتری شهر بهبهان به سمت جاده کارخانه سیمان می‌توانید پیدا کنید.

معمولا در جشنواره گل نرگس بهبهان برنامه‌های متنوعی شامل اجرای موسیقی محلی، ارائه صنایع دستی، نشست‎های علمی و تخصصی گل نرگس، برنامه‌های آیینی، کارگاه آموزشی، سخنرانی، عرضه غذا‌های سنتی و فروش گل اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار