مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از ترمیم ضربتی دایک حفاظتی نهر سنتی روستای ام الصخر و جلوگیری از آبگرفتگی چندین روستای شادگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ 22 January 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمد دریس گفت: پس از مطلع شدن از خطر آبگرفتگی روستاهای پایین دست شبکه آبیاری شادگان، اقدامات لازم جهت منحرف کردن مسیر آب و ایجاد دایک حفاظتی انجام شد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی ادامه داد: در پی بارندگی روز های اخیر، روان آب های بوجود آمده با برخورد به دایک حفاظتی نهر ام الصخر و شکستن دایک وارد زهکش شده و بر اثر بالا آمدن آب خطر آبگرفتگی روستاهای پایین دست را دو چندان کرد.
وی افزود: پس از بررسی شرایط موجود نهر ام الصخر و شکستگی دایک آن، با هماهنگی بخشداری شهرستان شادگان و اعزام ماشین آلات سنگین، اقدام به خاکریزی جهت استحکام بخشیدن به دایک حفاظتی نمودیم.
این مسئول در ادامه گفت: در این عملیات که با چندین دستگاه لودر و بیل مکانیکی انجام شد با احیای بخش شکسته شده دایک و دیگر قسمت هایی که در خطر آبشستگی بود استحکام بخشی لازم صورت گرفت.
دریس در پایان ضمن تشکر از کارکنان دخیل در این عملیات گفت: به کمک خداوند متعال خطر آبگرفتگی روستاهای پایین دست برطرف شد، اما از اهالی روستاهای اطراف شبکه های آبیاری تحت پوشش این شرکت خواهشمندیم در زمان بارندگی از نزدیک شدن به کانالها، زهکش ها، مسیل ها و تاسیسات آبی خودداری نمایند.

برچسب ها: سد ، نیروگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار