جزییات فراخوان نخستین جشنواره “اهوازِ همدل” و نحوه حضور در این رویداد روز یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه توسط رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز تشریح شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ 22 January 2023

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره جزییات فراخوان نخستین جشنواره "اهواز همدل" گفت: این جشنواره با محورهای هویت شهری ، آموزش شهروندی، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، زباسازی شهری، حفظ محیط زیست، استفاده از حمل و نقل عمومی ، حفظ اموال عمومی مبارزه با تکدی‌گری، فرهنگ آپارتمان نشینی و احترام به همسایه خواهد بود.

حجت الاسلام حمید رعیتی افزود: بخش اصلی آثار در زمینه پوستر، عکس ، موشن و انیمیشن گزارش خبری ویدیویی، و عکاسی با موبایل خواهد بود ضمن آنکه شرکت این جشنواره برای عموم مردم آزاد است.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۵ بهمن‌ماه است و آیین اختتامیه در اوایل اسفندماه و درایام اعیاد شعبانیه است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در این جشنواره می‌توانند به وب سایت جشنواره به نشانی http://ahvazhamdel.ir مراجعه کنند.

به گفته رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز، به نفرات اول تا سوم بخش موشن و انیمیشن به ترتیب ۸۰، ۷۰ و ۶۰ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، در سایر بخش‌ها به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۶۰، ۵۰ و۴۰ میلیون ریال و به پنج نفر برتر در بخش عکاسی با موبایل هر کدام۱۵ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر و چنانچه اثری شایسته تقدیر باشد نیز مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

رعیتی ارتقای فرهنگ آموزش شهروندی را زیربنای توسعه شهر توصیف کرد و افزود: این جشنواره گامی برای توسعه فرهنگ شهروندی با استفاده از زبان هنر خواهد بود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: آثار برتر این جشنواره می‌تواند شامل طرح، پیشنهاد و یا حتی بحث انتقادی برای بهبود آموزش شهروندی باشد ضمن آنکه خلق این اثر فرهنگی به نام شخص خالق اثر برای آموزش شهروندی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به افق فرهنگی اهواز در سال ۱۴۰۵ به نام "اهواز شهر همدلی" افزود: جشنواره فرهنگی "اهواز همدل" گامی در راستای تحقق این افق است و برای رسیدن به این افق از ابرازهای مهم فرهنگی و آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

هدف گذاری برای آموزش شهروندی ۱۰۰ هزار دانش آموز

رییس سازمان فرهنگی ، هنری و ورزشی شهرداری اهواز با بیان اینکه کلانشهر اهواز ۳۰۰هزار دانش آموزش دارد اظهار داشت:هم اکنون طرح آموزشی "شهردار مدرسه " و " شهردار خانواده" در قالب تفاهم نامه با آموزش و پرورش خوزستان منعقد شده که بر اساس آموزش های شهروندی در قالب نمایش ، تئاتر و کارهای هنری به دانش آموزان مدارس ارائه می شود و امیدواریم سطوح این آموزش به ۱۰۰هزار دانش آموز برسد.

وی با بیان اینکه در همه کارهای اجتماعی ، فردی و جاری نیازمند آموزش شهروندی هستیم تا بتوانیم با فرهنگ سازی، شهری توسعه یافته داشته باشیم افزود:به طور نمونه تولید روزانه پسماند(زباله) در اهواز ۵۰۰ تا ۶۰۰ تُن است و چنانچه بتوانیم با فرهنگ سازی و آموزش شهروندی، تفکیک زباله را در مبدا(محل زندگی و کار) انجام دهیم هزینه های شهرداری کاهش و در عمران شهری به کار خواهد رفت.

رعیتی با بیان اینکه اهواز شهری خوب و زیبایی است ولی باید فضای رخوت و ناامیدی را با آموزش شهروندای بهبود بخشیم افزود: زیربنای هر توسعه آموزش و فرهنگ سازی است و تا فرهنگ اصلاح و آموزش‌ها انجام نشود نباید انتظار داشت شهری توسعه یافته داشته باشیم.

به کزارش ایرنا، کلانشهر اهواز حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و برآورد شده حدود یک سوم جمعیت آن حاشیه نشین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار