کد خبر: ۱۰۸۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 22 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

وقوع مه گرفتگی شدید در شهر‌های مختلف استان خوزستان این روز‌های مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است و استقرار هوای سرد و ایجاد آلودگی در هواز نیز قوضی بالای قوض دیگر شده است و برای برخی از مردم به سختی در این هوای آلوده نفس کشیدن به سختی صورت می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز به صورت مرت هشدا‌های وضعیت نارنجی و گا‌ها قرمز را برای وضعیت جوی استان صادر می‌کنند و در خصوص کاهش شعاع دید هشدار‌های لازم را می‌دهد.

اولین روز بهمن ماه شعاع دید در ۲ شهر بستان و شادگان در استان خوزستان به صفر رسید، در کلانشهر اهواز نیز از اویل صبح دید افقی بسیار کاهش یافت و رفتن کارمندان به محل کالر خود و دانش آموزان به مدارس را با مشکل جدی مواجه کرد.

در این میان تصمیمی برای کاهش ساعت کاری و یا تعطیلی گرفته نشد. طی روز‌های گذشته با کاهش شعاع دید پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز لغو شد.

جهت رفاه حال شهروندان و سپری کردن روز‌هایی با آلودگی وضعیت خطرناک لازم است تصمیات به موقعی اتخاذ و ابلاغ شود.

مدیر گروه سلامت مرکز بهداشت خوزستان در خصوص رعایت نکات بهداشتی در هوای آلوده گفت: گونه‌های پرخطر به ویژه سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های قبلی و عروقی، آسم و مشکلات تنفسی حتی المقدور از منزل خارج نشوند و کار‌های خود را به ساعت‌هایی که آلودگی کمتر می‌شود موکول کنند.

او به شهروندان توصیه کرد از ماسک‌های استاندارد استفاده کرده و از فعالیت‌های سنگین در محل‌های باز و فضای بیرون مانند ورزش کردن خودداری کنند.

بنابر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی روز ۲ بهمن ماه هوای شهر اهواز و آبادان در عدد ۱۵۲ (AQI )ثبت شد که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گرو‌های سنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار