مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از تامین گاز مورد نیاز پنجمین واحد نیروگاه برق رامین اهواز خبر داد و گفت: در حال حاضر همه نیروگاه‌های گازی خوزستان از گاز مطمئن و پایدار استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 21 January 2023

نادرقلی زری میدانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تامین گاز مورد نیاز نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: در روزهای اخیر گاز مورد نیاز واحد پنجم نیروگاه برق رامین اهواز که قابلیت استفاده از سوخت مازوت را نیز دارد تامین شده است و اکنون این واحد نیز از گاز استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه رامین اهواز نقش تعیین کننده‌ای در پایداری شبکه برق خوزستان دارد، افزود: با تامین گاز مورد نیاز این نیروگاه در حال حاضر هر ۵ واحد این نیروگاه گازی به شبکه گاز متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به اینکه سهم روزانه گاز نیروگاه ۲ هزار مگاواتی رامین به عنوان بزرگترین نیروگاه برق خوزستان ۷.۵ میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر این نیروگاه روزانه حدود ۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند.

زری میدانی عنوان کرد: همه نیروگاه‌های گازی خوزستان در حال حاضر از گاز مطمئن و پایدار استفاده می‌کنند و همه تلاش بر تداوم گازرسانی به نیروگاه‌های برق استان با وجود سرمای زمستانی و افزایش مصرف گاز خانگی است.

به گزارش ایسنا، اواخر آذرماه بود که سرپرست نیروگاه رامین اهواز از استفاده از سوخت مازوت به عنوان سوخت جایگزین در یکی از واحدهای نیروگاه رامین خبر داد که این مساله با توجه به شرایط آلودگی هوای کلانشهر اهواز واکنش‌ها و نگرانی‌هایی در پی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار