نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران گفت: چیزی که دشمن روی آن دست می‌گذارد نقطه قوت شما است و آن سپاه است.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 20 January 2023

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز ۳۰ دی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و نظم گفت: در مقابل همسر تکبر معنا ندارد کسی که نمی‌تواند زیبایی‌های همسر و فرزند خود را ببیند و خود را بهتر از آنها فرض کند مستکبر است و مستکبر، بوی بهشت را احساس نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خواهش من این است که خود را در خانواده برتر احساس نکنید. برخی می‌گویند فرزند من نماز نمی‌خواند، همسر من نماز نمی‌خواند. آیا شما زیبایی‌های او را دیده‌ای؟ آیا کمالات او را دیده ای؟ اگر احساس کند که کمالات و زیبایی‌های او را می‌بینی نماز خوان می‌شود.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه در موارد زیادی دلایل طلاق همین عجب و خودشیفتگی است که فرد احساس قصور نمی‌کند، گفت: در ادعیه ببینید ائمه چگونه از قصور صحبت می‌کنند. در فضای خانواده، همسران نسبت به هم احساس کرنش و خضوع داشته باشند. اینها اخلاقیات اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت ماه رجب و سالروز میلاد امام محمدباقر(ع) و امام جواد(ع) را تبریک گفت وافزود: ماه رجب ماه تمرین تقواست. ثمره سه ماه رجب، شعبان و ماه رمضان این است که به فرموده قرآن کریم به مقام تقوا راه پیدا کنیم. ماه مبارک رجب، ماه تمرین اجتناب از محرمات و انجام واجبات است. تقوا روی دیگر استغفار است. هر کجا استغفار می‌آید تقوا اهمیت مضاعف پیدا می‌کند؛ تقوایی که به بیان امیرالمومنین(ع) چند ویژگی دارد؛ کلید درستی است، ذخیره رستاخیز و عامل آزادی از قیود شیطان و سرمایه رهایی از نابودی است.

وی با بیان اینکه ماه رجب و ماه شعبان مقدمه ورود به شهر الله هستند و انسان باید به آنها توجه کند، گفت: علامه مجلسی چهل حدیث در فضیلت ماه رجب بیان‌کرده است. از الان خود را مهیا کنید. ماه رجب بهترین فرصت برای تقوا ایمان و پارسایی است. شب اول ماه رجب یکی از شب‌های ویژه در طول سال اس. ماه رجب، ماه نماز و استغفار و زیارت بزرگان و تهذیب اخلاق و پاکی جان است.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران گفت: کشورهای اروپا که اخیرا تعدادی را فریب دادن برای چندمین بار شکست خوردند و شما مردم مشت محکم به دهان آنها زدید. کشورهای اروپایی که دست به حمایت اغتشاشگران زدند بار دیگر شکست خوردند، این اقدام آنها آخرین تیر ترکش آنها بود که سپاه را که منجی ضعفای عالم است تحریم کنند. نمونه آن سردار دلها است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: چیزی که دشمن روی آن دست می‌گذارد نقطه قوت شما است و آن سپاه است. اما بدانید ریشه همه فتنه‌ها در توطئه‌های یهود و رژیم صهیونیستی است. یک وقتی اگر دست از پا خطا بکنید، بدانید که سربازان جان بر کف و همواره آماده با نیروهای مادی و معنوی مترصد شما هستند.

وی در پایان با اشاره به بارش‌های اخیر گفت: الحمدلله نعمت الهی بر ما بارید و در سرشاخه‌های کوهرنگ بالغ بر ۵ متر برف آمد. تمام کوه‌های زاگرس سفیدپوش شده‌اند، اما یادمان نرود چشمه‌هایی که در درون کوه‌ها است مدت خشک بودند. دعا کنیم که از این به بعد نیز باران بیاید و در تمام سال بارش را داشته باشیم. در ارتباط با فاضلاب امیدواریم کام مردم را با این حفاری‌ها تلخ نکنیم و هر چه زودتر این مشکلات را رفع کنیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار