آیین پایانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در سالن ۲هزار نفری امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز با حضور جمعی از مسوولان کشوری ، استانی و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 18 January 2023

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این آیین با قدردانی از همه دستگاه‌هایی و سازمان‌هایی که در برگزاری موفق چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند گفت: این دوره از مسابقات یکی از باکیفیت‌ترین مسابقات قرآنی است که شاهد آن بودیم و خداوند را شاکریم که این توفیق را داد که این مسابقات را در استان عزیز و شهید پرور خوزستان برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی افزود: حوزه های علمیه ، تشکل ها و موسسه های قرآنی ، دانشگاه ها و جوانان خوزستانی در برگزاری پرشور و موفق این مسابقات قرآنی نقش آفرینی کردند و امیدواریم در مسابقات سراسری بعدی شاهد برگزاری کیفی‌تر این مسابقات که مورد عنایت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب است باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن شریف به عنوان معجزه الهی بزرگترین نسخه شفابخش بشریت و رهایی بخش انسان ها از منجلاب، کج روی‌ها و انحرافات فکری و اخلاقی است ادامه داد: این مسابقات کمک زیادی به ترویج معارف قرآنی در سطح جامعه خواهد کرد و فرصت بسیار خوبی برای بهره گیری بیشتر از آموزه‌های الهی است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه باید جوانان را بر اساس مفاهیم قرآنی تربیت کرد و نباید اجازه داد غربی ها فرمان و نسخه چگونه تربیت کردن بدهند افزود: اگر ما به تعالیم قرآنی تمسک جوییم مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم نسل های آینده را بر اساس آموزه‌های قرآنی تربیت کنیم

وی گفت: استقبال جوانان و نوجوانان از مسابقات قرآنی نشان دهنده اقبال آِینده سازان کشور به درک مفاهیم قرآن و عمل به دستورات اخلاقی و تربیتی این کتاب آسمانی است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان نیز در این آیین با قدردانی از برگزارکنندگان مسابقات سراسری قرآن در اهواز گفت: قرآن جایگاه و جاذبه خاصی دارد و هیج چیز به پای اهمیت این کتاب شریف و عزیز نمی‌رسد.

آیت‌اله سیدمحمدعلی موسوی جزایری افزود: از همه کسانی که این مسابقات را برگزار کردند و یک جریان سازی قرآنی در کشور به وجود آوردند و نفوس مستعد را به سمت خدا هدایت نمودند قدردانی می کنم و مطمئنا آثار و برکات زیادی برای مردم خوزستان و ملت ایران خواهد داشت.

وی از رهبر معظم انقلاب که اساس کار مسابقات قرآنی در کشور را پایه گذاری کردند و با حضور در جلسات قرآنی اهتمام ویژه‌ای به این مسابقات قرآنی داشته و دارند قدردانی کرد.

در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم افراد برتر در رشته های قرائت ، حفظ و ترتیل در ۲ بخش برادران و خواهران معرفی و به آنان لوح سپاس و هدیه نقدی اهدا شد.

به گزارش ایرنا پنجمین و آخرین روز از چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۹۸ نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم سه شنبه شب در اهواز برگزار شده بود.

در پایان این رقابت‌ها در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۴۰ نفر در بخش برادران و خواهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

بنا به این گزارش در بخش برادران و در رشته قرائت تحقیق هادی اسفیدانی از خراسان رضوی، سیدمصطفی حسینی از قزوین، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، امین عبدی از کرمانشاه و سیدجاسم موسوی از خوزستان، و در رشته حفظ کل امیدرضا رحیمی از گیلان، موسی معتمدی از اصفهان، علی غلام‌آزاد از زنجان، محمدرضا زاهدی از تهران و حسین خانی‌بیدگلی از اصفهان نفرات برتر شدند.

در بخش برادران در رشته حفظ ۲۰ جزء محمدمهدی رضایی از اصفهان، حمیدرضا صافی از قم، محمدعلی کشاورز از قم ، هادی تکیه از تهران و حسن جعفرپور از گیلان، و در رشته ترتیل محمد پورسینا از اصفهان، محمدمهدی بیگی از تهران عبدالرحمن نیکخواه از هرمزگان، مجتبی قدبیگی از تهران و روح‌اله آقایی از قم نفرات برتر شدند.

در بخش بانوان و در رشته حفظ کل رویا فضائلی از خراسان رضوی، زهرا عباسی تهران، زهرا انصاری تهران، سوگند رفیع‌زاده از گیلان و آتنا علینقی از تهران، و در رشته حفظ ۲۰ جزء فاطمه محمدی‌ده‌نوکی از فارس، رقیه خزعلی‌زاده از خوزستان، مریم سیاهکالی مرادی از قزوین، فاطمه نیکویی از تهران و الهه اکبری از اصفهان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

در رشته قرائت تحقیق بانوان نیز غزاله سهیلی‌زاده از البرز، مرضیه میرزایی‌پور از خراسان رضوی، معصومه صحرایی از اصفهان، نسیبه کرمی‌پارسا از قم و ام‌البنین طالبی از آذربایجان غربی، و در رشته قرائت ترتیل عادله شیخی از مرکزی، ندا مرادی از تهران، سیده‌معصومه حسینی آقاملکی از خراسان رضوی پرنیان عصابخش از تهران و صغری خورشیدی از گیلان نفرات برتر شدند.

نفرات برتر این مسابقات به رقابت‌های بین‌المللی قرآنی راه می‌یابند.

آیین گشایش چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۲ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار و رقابت‌های قرآنی در بخش برادران به صورت رسمی از ۲۳ تا ۲۷ در شهرک نفت و بخش خواهران این مسابقات از ۲۴ تا ۲۷ دی در سالن همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان برگزار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار