معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وقوع آبگرفتگی در ۱۲ شهرستان استان، گفت: در بارندگی اخیر به ۸۷۷ نفر متاثر از بارندگی‌ها امدادرسانی انجام و اقلام زیستی بین این افراد توزیع شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 17 January 2023

امیرعباس نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم بارندگی در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در کل خوزستان شاهد بارندگی هستیم؛ شهرستان‌های آغاجاری، بهبهان، آبادان، گتوند، باغملک، دشت آزادگان، هویزه، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر، اندیکا و دزپارت دچار آبگرفتگی و سیلاب بوده‌اند که به صورت موردی ورود آب به منازل گزارش شده است.

وی با اشاره به وقوع آبگرفتگی در مناطق شهری و روستایی، افزود: در دزپارت و اندیکا علاوه بر بارندگی شدید، پوشش سنگین برف و مسدود شدن راه های مواصلاتی رخ داده است.

نجفی عنوان کرد: دو سه روز است که نیروهای هلال احمر در حال پوشش امدادی به مردم در منطقه تاراز هستند. با توجه به وسعت و پراکندگی جغرافیایی مناطق عشایری اندیکا ارزیابی و امدادرسانی در این مناطق نیز در حال انجام است و احتمالا تا دو روز آینده این امدادرسانی تداوم داشته باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در بارندگی اخیر به ۸۷۷ نفر متاثر از بارندگی‌ها امدادرسانی انجام و اقلام زیستی بین این افراد توزیع شده است. در این مدت ۸۷ دستگاه خودرو نیز رهاسازی شده و ۵۲ نفر اسکان داده شده‌اند. چهار مورد انتقال به مراکز درمانی نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ تیم عملیاتی در بارندگی اخیر گفت: در حال حاضر شعب جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل قرار دارند و آمادگی پاسخگویی به حوادث با وسعت بیشتر نیز وجود دارد.

نجفی عنوان کرد: برای پاسخگویی بهتر در زمان وقوع حوادث، تیم‌های ارزیاب در نزدیک‌ترین نقاط دارای خطر مانند احمدفداله دزفول مستقر شده‌اند تا در زمان بروز حادثه بلافاصله امدادرسانی را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار