استاندار خوزستان گفت: باید رتبه آموزش و پرورش استان در سطح کشور ارتقا یابد زیرا رشد استان در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 09 January 2023

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: نخستین شهدا در جنگ تحمیلی و دفاع از حرم حضرت زینب (س) فرهنگیان بودند که نشان می‌دهد ظرفیت انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش آموزان موج می‌زند.

حسینی محراب افزود: به دلیل سابقه فرهنگی هم درد را در این حوزه می‌دانم و هم درمان را و به تمام پیچ و خم کار آگاه هستم و خود را از معلمان جدا نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه مثلث ارتباط مدیر، معلم و دانش آموز بر پیکره آموزش و پرورش تبیین شود، عنوان کرد: نقش مدیر و نهادهای فرهنگی حاضر در مدارس در این ارتباط بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش حیاتی معلمان در تربیت دانش آموزان افزود: وجود یک معلم خوب می‌تواند مسیر و دیدگاه دانش آموز را به سمت و سوی کلاس‌های درس تغییر دهد؛ البته عکس این موضوع نیز وجود دارد.

حسینی محراب ادامه داد: معلمان نقش اساسی در تربیت دانش آموزان دارند و در برخی از موارد از پدر و مادر نیز تأثیرگذارتر هستند. همه معلمان ما در تراز انقلاب اسلامی هستند و دانش آموزی که تربیت می‌کنند نیز باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مدارس در استان نیازمند روحیه جهادی هستیم، گفت: راه‌های میانبر و معجزه همدلی را باید به میان بیاوریم تا رتبه آموزش و پرورش استان در سطح کشور ارتقا یابد زیرا رشد استان در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

حسینی محراب در پایان با اشاره به اینکه بدون داشتن برنامه فرهنگی و اجتماعی در اقتصاد موفق نخواهیم شد، اظهار کرد: سه حلقه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به همراه هم می‌توانند چهره استان را تغییر دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار