کد خبر: ۱۰۸۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ 08 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

فضای مجازی گوشی و تلفن همراه این روزها به راحتی در دسترس همه ماها قرار می گرفته است حتی کودکان و دانش آموزان و خردسال نیز از فضای مجازی و داشتن گوشی و تبلت همراه بی‌بهره نیستند اختراع پرکاربرد بشر اهمیت زیادی دارد.

تلفن همراه مشکلات افزایش ارتباطات و اطلاع رسانی های سریع و به موقع تاثیر گسترده‌ای داشته است به خصوص در عصر حاضر با ماشین شدن بیشتر کارها استفاده از تلفن همراه، رایانه، تبلت و فضای مجازی بسیار بیشتر از گذشته به چشم می آید.

استفاده درست و بهینه از فضای مجازی مدیریت زمان در استفاده از شبکه های اجتماعی حضور در این شبکه ها برای دانش آموزان کودکان نوجوانان از مسئله های مهمی است که امروزه چالش های متعددی را ایجاد کرده است.

به روز بودن و استفاده از تکنولوژی های نوین در زمینه ارتباطات و فناوری مسئله بسیار مهم و مفیدی است که می توان از آن استفاده های سودمندی کرد اما در سایه غفلت خانواده ها و حتی خود کاربران فضای مجازی می تواند آسیب های فراوانی به آنها وارد کند.

فرصت استفاده از اطلاعات همگانی، داده ها، آمارها ،اخبار، کتاب ومطالب و پژوهش ها تحقیق ها در فضای مجازی برای کاربران فراهم است با در دسترس بودن اینترنت و جستجو های ساده میتوان به مقاله های مختلف علمی، پزشکی، مهندسی، آمار و اطلاعات و به روز شدن خود کمک کنیم.

در کنار استفاده بهینه از فضای مجازی استفاده از بی حد و مرز آن برای ترویج خشونت، استرس، بی بند و باری و آسیب های مختلف اجتماعی نیز ممکن است استفاده شود. گسترده بودن شبکه های اجتماعی در این زمینه بی تاثیر نیستند.

فضاهای بازی که به راحتی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرند و آنها به اقتضای سن خود و کنجکاوی‌های گاهاً بی جا ممکن است به مسائلی که مناسب برای سن شان مناسب نباشد علاقه مند شوند و به دنبال رفتن آن بروند.

این مسائل و مشکلات ایجاب می کند مدیریت درستی بر فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اینترنت از سوی دولت و نهاد های مربوطه صورت گیرد. همچنین نظارت کامل خانواده ها در این زمینه بسیار مهم است والدین در این زمینه نقش کلیدی خود را به درستی آبفا کنند و از نهال و ثمره زندگی خود در مقابل تهدیدات بی حددو مرز و آسیب های فضای مجازی مراقبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار