مرغ کشتار روز در کلانشهر اهواز همچنان زیر قیمت مصوب ، به نرخ ۴۸۰هزار ریال در فروشگاه‌های مواد پروتیینی و در برخی مراکز اندکی بیش از این رقم عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 08 January 2023

به گزارش خبرنگار ایرنا قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ تازه( کشتار روز) ۶۳۰هزار ریال است ولی در یک ماه گذشته به دلیل افزایش تولید، نرخ خرده فروشی مرغ کشتار روز دچار نوسان شد.

قیمت مرغ کشتار روز در کلانشهر اهواز در یک ماه گذشته بین ۴۶۰ تا ۵۵۰ هزار ریال در نوسان بود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عرضه بیش از نیاز بازار سبب کاهش قیمت مرغ کشتار روز است افزود:تفاوت قیمتی هر کیلوگرم مرغ کشتار روز بین ۴۰ تا ۶۰هزار ریال است.

علی رحم کریمی با بیان اینکه هم اکنون مرغ منجمد داخلی و خارجی به منظور حمایت از مرغداران توزیع نمی‌شود از شهروندان خواست برای حمایت از تولید و ادامه جوجه‌ریزی، نسبت به ذخیره سازی مرغ کشتار روز اقدام کنند.

وی گفت:برای پیشگیری از نوسان قیمتی مرغ تازه، از مرغداران خوزستان خواسته شده روند جوجه‌ریزی را ادامه دهند تا قیمت این فرآورده پرمصرف خانوارها در روزهای پایانی سال دچار نوسان قیمتی نشود.

در همین حال خرید تضمینی مرغ که پیشتر توسط شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان انجام می‌شد به اتحادیه مرغداری‌های خوزستان واگذار شده است.

حمید بدوی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت:خرید مرغ مازاد از مرغداری‌ها به اتحادیه مرغداری‌ها واگذار شده است.

وی افزود: بخشی از مرغ مازاد نیز که پیشتر توسط این شرکت خریداری شده بود ذخیره شده تا در مواقع خاص در بازار عرضه شود.

به گزارش ایرنا نیاز سالانه خوزستان به مرغ حدود ۱۳۰هزار تُن است که حدود ۱۰۰هزار تُن آن در استان و بقیه از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

با کاهش قیمت مرغ ، مصرف این فرآورده پرطرف دار افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار