عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تاکنون برنامه‌ای برای ورود بخش خصوصی به طرح مسکن ملی نداشته است، گفت: در حال حاضر تنها راه حل پیش رو دولت برای ساخت پروژه مسکن ملی مهیا کردن شرایط مناسب برای ورود بخش خصوصی به این طرح است.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 07 January 2023

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف دولت در ساخت مسکن در کشور اظهار کرد: بخش خصوصی در حال حاضر تمایل چندانی برای ورود به پروژه نهضت ملی مسکن ندارد ولی اگر شرایط مساعد شود حتما در این حوزه ورود خواهد کرد.

وی افزود: بخش خصوصی هم توان، هم بضاعت و هم تخصص ورود به پروژه‌های مسکن ملی را دارد اما تاکنون وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای ورود بخش خصوصی نداشته است و فقط در تلاش است تا با برنامه‌های دستوری این پروژه را پیش ببرند.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: برای مثال دولت و وزارت راه و شهرسازی باید قیمت‌هایی را که برای ساخت و اجرای پروژه مسکن ملی مطرح می‌کنند با ساختار تولید کشور همخوانی داشته باشد تا بخش خصوصی برای ورود به این حوزه ترغیب شود.

پورحاجت با بیان اینکه بخش خصوصی استقبال می‌کند تا در فضایی شفاف میدان‌دار تولید مسکن کشور باشد، عنوان کرد: پیش از این صحبت‌هایی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه ساخت مسکن‌های ملی از سوی دولت مطرح شد اما به دلیل اینکه این پیشنهادات از نظر مالی مناسب نبود بخش خصوصی به این حوزه ورود نکرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به نظر می‌آید تنها راه‌حل دولت برای ساخت پروژه مسکن ملی مهیا کردن شرایط مناسب برای ورود بخش خصوصی به این طرح است تا شاهد رقم خوردن وضعیت بهتری در ساخت واحدهای مسکونی آن به منظور حل مشکل خانه‌دار شدن مردم در کشور باشیم.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: با ورود بخش خصوصی به این طرح قطعا بحث کمبود منابع مالی برای اجرای آن حل خواهد شد و از این رو می‌توان شاهد تحقق شعارهایی بود که از ابتدای شکل گیری دولت در بحث ساخت مسکن مطرح شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار