مدیر آبفا اهواز با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی حوزه فاضلاب در کلانشهر اهواز، سرقت درب منهول‌های شبکه فاضلاب است، گفت: جایگزینی و نصب بیش از ۱۰۰۰ عدد درب و رینگ سرقت شده در اهواز اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 07 January 2023

افشین حاتمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص میزان حوضچه‌های تعمیرشده و درب و رینگ‌های نصب شده در اهواز اظهار کرد: در سه ماه گذشته ۵۰۰ باب حوضچه‌ فاضلاب مورد تعمیر و اصلاح قرار گرفته و همچنین عملیات جایگزینی و نصب بیش از ۱۰۰۰ عدد درب و رینگ فاضلاب سرقت‌شده اجرا شده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های اصلی حوزه فاضلاب، سرقت درب منهول‌های شبکه فاضلاب در کلانشهر اهواز است که این موضوع آبفا را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند.

مدیر آبفا اهواز گفت: با سرقت هر درب منهول، در درجه‌ اول سلامت، جان و مال شهروندان به خطر می‌افتد و علاوه بر این با پر شدن منهول از اجسام خارجی و زباله، انسداد خطوط و در نتیجه پس ‌زدگی شبکه فاضلاب روی می‌دهد که نیازمند حضور گروه‌های لایروب است و با گذشت زمان، مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد.

حاتمی ادامه داد: انسداد شبکه فاضلاب موجب فرسودگی بیشتر و ریزش پی در پی خطوط فاضلاب به دلیل ناپایداری زمین می‌شود. در این زمینه براساس وظایف ذاتی آبفا اهواز، عملیات جایگزینی و نصب درب منهول‌های سرقت شده در اسرع وقت به اجرا گذاشته می‌شود که در مدت ۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ عدد درب و رینگ نصب و ۵۰۰ باب حوضچه تعمیر شد.

وی گفت: همه‌ درب و رینگ‌های نصب شده در مناطق ۴ گانه فاضلاب کلان‌شهر اهواز از جنس چدنِ بتن و کامپوزیت بوده که در این میان، جنس چدن بتن به دلیل جلوگیری از سرقت بیشترین استفاده را داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار