کد خبر: ۱۰۸۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ 05 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

بارش رحمت الهی در شهر‌های مخلف استان خوزستان گزارش شده است و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی بارندگی‌ها تا روز جمعه هفته جاری در استان ادامه دارد.

لبخند رضایت با نزول قطرات باران بر چهره کشاورزان نقش بست، رضایت از بارش این نعمت گرانقدر الهی بر سر مردم ارمغانی است که باران با خود به همراه آورد.

باران همیشه تلطیف کننده هوا، مایه حیات بشری بوده است و بارش آن با نغمه‌های خوش شادی کودکانه در کوچه‌ها به یاد می‌آید، چطر‌های به رنگ رنگین کمان به دست کودکانی که دوان دوان در باران در کوچه‌ها شادی کودکانه می‌کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح قرمز هواشناسی حاوی توصیف شرایط جوی مورد انتظار، مناطق متاثر از سامانه جوی و مخاطرات احتمالی را همراه با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی صادر کرد.

باتوجه به پیش بینی بارندگی گسترده در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود مردم شرایط ایمنی خود را در این وضعیت جوی فراهم کنند تا دچار مشکل و آسیب نشوند.

همچنین پیش بینی شده است شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف درارتفاعات استان (انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر) باشیم که این خود مستلزم آمادگی کامل کلیه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در استان خوزستان است.

پس از سپری کردن چند روز مه آلود و آلودگی شدید هوا و رسین به وضعیت خطرناک و ناسالم برای گروه‌های حساس تنها این رحمت الهی است که از دل آسمان بر زمین پهناور فرود آید تا نفس کشیدن را در هوای آلوده را به تنفس در صافی هوا مبدل کند.

امیدواریم با انجام اقدامات لازم و به موقع از آبگرفتگی معابر در بارش ها جلوگیری به عمل آید، خداوند همیشه باران رحمت را برای بشریت هدیه می‌کند تا یادمان باشد شکر نعمت مایع حیات را نباید فراموش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار