استاندار خوزستان بر تکمیل آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان به منظور مقابله با سیل تاکید کرد و گفت: باید توان استان خوزستان برای پیشگیری از سیل با استفاده از گروه‌های ناظر در شهرستان‌ها سنجیده شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 04 January 2023

علی اکبر حسینی محراب در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان که امروز (١٣ دی‌ماه)  برگزار شد، برنامه‌های کوتاه‌مدت‌، میان‌مدت و بلندمدتی که می‌توان در راستای مقابله با وقوع سیل انجام داد را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، حسینی محراب همچنین بر تکمیل آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: در جلسات آتی به طرح‌های مطالعاتی که در این زمینه‌ انجام شده است؛ پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بسیج امکانات جهت مانور پیشگیری و مقابله با سیل گفت: باید توان استان خوزستان برای پیشگیری از سیل با استفاده از گروه‌های ناظر در شهرستان‌ها سنجیده شود.

استاندار خوزستان افزود: روستاییان، عشایر و همه افرادی که ممکن است با وقوع سیل دچار خسارت احتمالی شوند از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند.

حسینی محراب ادامه داد: در روزهای آینده از رفتن به دریا جلوگیری شود؛ حتی یک نفر هم نباید آسیب ببیند.

وی با اشاره به فعال‌سازی گروه‌های جهادی تصریح کرد: از توان گروه‌های جهادی حتی قبل از بحران‌ها استفاده شود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه راهداری پایش مستمر مسیرها را انجام دهد؛ گفت: مسیرهای اصلی و فرعی تحت هیچ عنوان نباید قطع شود و ترددها باید به صورت مداوم برقرار باشد.

لازم به ذکر است؛ با توجه به هشدار سطح قرمز بارندگی در خوزستان، تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران مرتبط با بحران از شامگاه سه‌شنبه لغو می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار