عملیات تخریب نهایی باقی مانده ساختمان متروپل آبادان جمعه پایان نیافت و محدودیت ها در اطراف این ساختمان نیمه مخروبه همچنان امروز شنبه ادامه داشته و پا برجا است.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 10 December 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا بخشی از ساختمان متروپل دوم خرداد سالجاری فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند از آن پس محدودیت‌های ویژه ترافیکی در خیابان امیرکبیر و محدودی نزدیک متروپل برقرار شد.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد و پس از آن بخش عظیمی از سازه به جا مانده از برج ساختمان متروپل چهارشنبه چهارم آبان فروریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

طولانی شدن زمان تخریب ساختمان متروپل باعث نارضایتی شهروندان و کسبه منطقه شده بود که در نهایت پنجشنبه ۱۷ آذرماه مسوولان امر اعلام کردند روز جمعه بخش باقی مانده این سازه روز جمعه به طور کامل تخریب می شود.

اما برخلاف پیش‌بینی انجام شده روز جمعه باقی مانده سازه ساختمان متروپل فرو نریخت و محدودیت های ترافیکی همچنان در محل برقرار است.

محدودیتها در اطراف ساختمان متروپل همچنان پابرجا است

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: محدودیتهای تردد در اطراف ساختمان متروپل تا پایان عملیات تخریب ادامه دارد.

پژمان فرجی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته قرار بود مرحله پایانی تخریب ساختمان متروپل اجرایی شود که متاسفانه این عملیات با موفقیت به پایان نرسید.

وی افزود:در جریان عملیات تخریب بواسطه برشکاری در باقی مانده سازه، کار گذاری جک‌ها و دستگاه‌های کششی یکی از دیواره‌ها در طبقه پنجم به طور کامل از محور خارج شد و یکی از سقف‌ها در طبقه نهم نیز فرو ریخت تا عملیات تخریب متوقف شود.

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:مجری طرح که اجرای تخریب باقی مانده ساختمان را بر عهده دارد در حال بررسی برای اقدامات جدید است و طبق قرارداد ملزم به شتاب بخشی در عملیات تخریب سازه است.

وی افزود: خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل تا شعاع ۶۰ متر به وسیله جداکننده‌های ترافیکی بسته شده است تا از تردد خودروها جلوگیری شود و امیدواریم شهروندان آبادانی با صبر و شکیبایی ما را در تخریب این ساختمان همراهی کنند.

ساختمان ۱۱ طبقه متروپل ابادان دوم خرداد ماه سالجاری فرو ریخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار