استاندار خوزستان گفت: در سال جاری علاوه بر بودجه سالانه از محل عوارض آلایندگی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف و امور جانبی و ضروری عشایر اختصاص دادیم.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 08 December 2022

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان صبح امروز پنجشنبه در نهمین جلسه شورای عشایر استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان بیشترین جمعیت عشایر را در مناطق قشلاقی دارد، اظهار کرد: در سال جاری افزون بر بودجه سالانه از محل عوارض آلایندگی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف از جمله آب آشامیدنی، راه عشایر (ایل راه‌ها) و برخی از امور جانبی و ضروری عشایر اختصاص دادیم تا برخی از پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند؛ این اعتبار میان شهرستان‌های عشایری تخصیص داده شد و پروژه‌های مربوط به آن تعریف شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف به هنگام بحران‌ها عنوان کرد: به هنگام بحران‌ها مناطق نفت‌خیز جنوب و برخی از شرکت‌ها باید دستگاه‌های لازم را از طریق ستاد بحران استان در اختیار امور عشایر قرار دهند تا مسیرهای عشایری هر چه سریع‌تر بازسازی شود.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با محیط زیست در راستای جابه‌جایی عشایری که محل زندگی (اتراقگاه‌) آن‌ها بر روی گسل‌ها واقع شده است، صورت گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به عبور عشایر از تونل‌های فاقد گذرگاه و خطرات آن تاکید کرد: اداره کل راهداری و سازمان آب و برق به ساخت کنارگذرها اقدام کنند تا عبور عشایر به سهولت صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار