آیین اختتامیه چهارمین کنگره ملی علوم و مهندسی آب و فاضلاب، چهارشنبه (دوم آذرماه) در تالار شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ 05 December 2022

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این کنگره، دو مقاله «بررسی بازچرخانی زهاب کشت و صنعت‌های صنعت نیشکر» و «بررسی پتانسیل تولید انرژی الکتریکی و حرارتی از بیوگاز راکتور بی‌هوازی تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعت نیشکری» از سوی هیات داوران پذیرش و به صورت شفاهی ارائه شد.

مقاله اول به کوشش امیر حریرفروش پژوهشگر توسعه نیشکر با هدف امکان استفاده مجدد زهاب نیشکر و تاثیر آن بر میزان کاهش آب مصرفی در شرایط کم آبی(خشکسالی) و مقاله دوم نیز به صورت مشترک از سوی لیلا لویمی اصل و حسین کیان‌پور نوشته شده است.

نتایج مطالعه بررسی بازچرخانی زهاب کشت و صنعت‌های صنعت نیشکر پژوهش نشان داد اختلاط و بازچرخانی زهاب با آب آبیاری هر چند باعث افزایش 7/. دسی زیمنس بر متر شوری آب شده ولی با تأمین  15 تا 20 درصد از آب مورد نیاز برای آبیاری مزارع نیشکر، تأثیرات منفی کم آبی و خشکسالی بر کاهش عملکرد مزارع را کاهش داده است.

در مقاله دوم نیز پژوهشی جامع در رابطه با تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعت  نیشکری انجام شده است. در بخش‌هایی از این مقاله آمده است: در این پژوهش پتانسیل تولید انرژی الکتریکی و حرارتی از بیوگاز راکتور بی‌هوازی با مطالعه موردی تصفیه‌خانه فاضلاب کشت و صنعت نیشکری دعبل‌خزاعی مورد بررسی قرار گرفت. بیوگاز راکتور بی‌هوازی تصفیه‌خانه به ترتیب پتانسیل تولید 145  و 383 کیلو وات انرژی الکتریکی و حرارتی را دارد.

مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه صنعت و دانشگاه در حوزه آب دیگر برنامه مراسم اختتامیه بود که از دکتر فاضلی و مهندس سید علی محمودیان تقدیر به عمل آمد. همچنین در قسمت پایانی مراسم ، لوح تقدیر به برگزیدگان کنگره در بخش‌های پایان نامه‌ها، مقالات، غرفه برتر، داوران و دبیرخانه همایش اعطا و بیانیه پایانی اختتامیه قرائت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار