مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه قرار است پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان برای استفاده پالایشگاه آبادان به این شرکت انتقال داده شود، گفت: مجموعه آب و فاضلاب کشور و آبفا خوزستان استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای شرکت‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 05 December 2022

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص واگذاری پساب‌ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به شرکت‌ها در خوزستان، اظهار کرد: پالایشگاه آبادان قرار است طی یک تفاهم‌نامه پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان که جزو پروژه‌های فاینانس خارجی در خوزستان است را بعد از بهره‌برداری برای استفاده انتقال دهد و این گام مهمی در استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان و استفاده زیست محیطی است.

وی افزود: عزم و توجه دولت سیزدهم برای خوزستان و پروژه‌ها در بخش‌های آبرسانی به روستاها، فاضلاب اهواز و پروژه‌های فاضلاب شهرها و افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاینانس قوی است و حجم عظیمی از پروژه‌های آبفای کشور در حال حاضر در خوزستان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: قرار است پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان برای استفاده پالایشگاه آبادان به این شرکت انتقال داده شود و مجموعه آب و فاضلاب کشور و آبفا خوزستان استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای شرکت‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

کرمی نژاد با اشاره به واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان به صنایع گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان سال گذشته با حضور وزیر کشور وارد مدار بهره‌برداری شد و امسال نیز با اجرای تفاهم‌نامه‌ای پساب این تصفیه‌خانه به فولاد شادگان واگذار شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان در هدف‌گذاری نخست با حضور وزیر کشور وارد مدار شد و در اولویت‌های بعدی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب آبادان، خرمشهر و ماهشهر در حال اجرا هستند که با هم‌افزایی شرکت‌ها و تامین بخشی از اعتبارات امکان تسریع و تسهیل در روند ساخت و تکمیل این پروژه‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: عملیات تکمیل احداث پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و ماهشهر که از سال ۹۷ با پیشرفت ۷۱ درصدی متوقف شده بود آغاز شده و اکنون در حال انجام است.

کرمی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان گفت: این تصفیه‌خانه هم اکنون به ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار