استاندار خوزستان با تاکید بر ارتقای توسعه شهری گفت: ۳۲ شهر تحت پوشش طرح جامع بازآفرینی شهری قرار گرفتند و طرح جامع مطالعاتی هشت شهر دیگر نیز انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ 04 December 2022

صادق خلیلیان در جلسه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار که امروز (۱۳ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به برخورداری عادلانه همه محلات از خدمات گفت: ۱۲۳ محله در ۱۹ شهر استان خوزستان در طرح ملی توسعه و تحول اجتماع محور قرار گرفتند که اقدامات صورت گرفته در این شهرها و محلات و روند پیشرفت طرح در آن‎‌ها از سوی دستگاه‌های متولی تحت رصد مستمر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استاندار خوزستان، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این طرح در کنار طرح بازآفرینی شهری، روند نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را سرعت ببخشد.

وصول حق آلایندگی؛ اقدامی اساسی در توسعه خوزستان

خلیلیان همچنین با اشاره به محقق شدن ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض حق آلایندگی استان خوزستان پس از سال‌ها، به عنوان اقدامی مهم در استان گفت: با پیگیری‌هایی که در چند ماه گذشته انجام دادیم عوارض آلایندگی استان را گرفتیم و آن را براساس دو شاخص جمعیت و دوری و نزدیکی از مرکز آلایندگی میان مناطق مختلف استان توزیع کردیم.

وی با بیان این که همه نقاط استان از این اعتبار بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: عوارض حق آلایندگی میان همه شهرهای استان و  همه روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری پرداخت شده و توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان صورت گرفته تا به یاری خداوند شاهد اقدامات اساسی در استان به ویژه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و تحت پوشش قرار گرفتن مناطق حاشیه‌ای و کم برخودار باشیم.

استاندار خوزستان گفت: ۴۰ درصد از عوارض حق آلایندگی به حقوق و بیمه کارگران شهرداری که برخی از آن‌ها بیش از شش ماه معوق مانده بود اختصاص دادیم و ۶۰ درصد دیگر این اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و عمران شهری اختصاص یافته است و در حساب شهرداری‌ها نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزهای صورت گرفته برای هزینه‌کرد این اعتبار بیان کرد: این اعتبار متناسب با اولویت شهرها و روستاهای اختصاص یافته و می‌توان گفت براساس آن ریل‌گذاری توسعه شهری و روستایی خوزستان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار