مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اداره کل به دنبال تحقق توسعه آموزش و پرورش تلفیقی در قالب استفاده از ظرفیت مدارس عادی برای تعلیم دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 04 December 2022

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در مراسم عدالت تربیتی و توجه به تفاوت های فردی که به مناسبت روز جهانی معلولان در محل تالار طلائیه اهواز با حضور جمعی از دانش آموزان استثنایی خوزستان برگزار شد بیان کرد:رایگان شدن آمد و شد دانش آموزان استثنایی در سراسر استان با استفاده از ظرفیت های برون بخشی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی برای آمد و شد به مدرسه مشکل دارند افزود: این دانش آموزان برای پرداخت هزینه سنگین تردد با مشکل روبه رو هستند.

حمیدی نژاد ادامه داد: استاندار خوزستان در شورای شهر مصوب کرد شهرداری در پرداخت آمد و شد دانش آموزان استثنایی کمک کند تا دیگر برای تردد دغدغه نداشته باشند از اینرو از شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز خواستاریم که به این موضوع بسیار مهم هر چه سریعتر رسیدگی کنند.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش خوزستان در نظر دارد که برای معرفی توانایی های دانش آموزان استثنایی استان نمایشگاهی از دستاوردهای آنها در اهواز برپا کند تا مدیران استان و مردم با فعالیت های آنها آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان استثنایی خوزستان به زودی برای معرفی استعدادها و توانایی های این قشر در اهواز برپا می شود.

وی با بیان اینکه مسوولان در این مسیر از این دانش آموزان حمایت کنند افزود:این دانش آموزان اگر یک عضو از بدن آنها دچار اختلال است اما دارای استعدادها و انگیزه بالایی هستند که باید از این توانایی به درستی استفاده کرد.

وی گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش خوزستان توسعه مراکز یادگیری اختلال است تا برای کاهش مسایل و مشکلات این دانش آموزان اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی در خوزستان بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس استثنایی در خوزستان به صورت جدی دنبال می شود.

وی افزود: معلمان استثنایی با خدمت به دانش آموزان خود جهاد بزرگی را در راستای جامعه پذیر کردن دانش آموزان با نیازهای ویژه به جا می آورند و این کار بزرگ علاوه بر اجر اخروی، برکات اجتماعی فراوانی برای این همکاران تلاشگر به همراه دارد.

۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز معلول در خوزستان وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

۱۲ آذر روز جهانی معلولان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار