رئیس آموزش و پرورش استنثایی خوزستان از افزایش ۸ درصدی جذب دانش‌آموزان استثنایی در استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 04 December 2022

علی ممبینی در مراسم روز جهانی معلولین که امروز (۱۳ آذرماه) در مدرسه استثنایی ناحیه ۲ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال جامعه دانش‌آموزی استثنایی در استان خوزستان ۸ درصد افزایش یافته است یعنی در توسعه جامعه دانش‌آموزی موفق بوده‌ایم و ۸ درصد از بچه‌هایی که خانه‌نشین بودند را جذب آموزش و پرورش کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی در استان خوزستان در کنار دانش‌آموزان عادی درس می‌خوانند. امسال ۲۲ کلاس درس استثنایی را در مناطق محروم و عشایری توسعه دادیم و جزو معدود آموزش و پرورش‌هایی هستیم که در کلاس‌های عشایری، کلاس درس استنثایی داریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: مجوز راه‌اندازی سه مرکز اختلالات یادگیری در سه شهر هویزه، الوار گرمسیری و بندر امام دریافت شده و حدود هشت کد مدرسه در مقاطع متوسطه اول و دوم را نیز در مناطق محروم گرفته‌ایم تا دانش‌آموزان استثنایی بعد از مقطع ابتدایی، ترک تحصیل نکنند.

وی با اشاره به جذب نیروی جدید برای مدارس استثنایی خوزستان ادامه داد: حدود ۷۲ نیروی جدید از  طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ جذب شده‌اند.

ممبینی افزود: پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد تومان در مهرماه و آبان‌ماه برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از دیگر اقداماتی است که برای بچه‌های استنثایی انجام شد. دستورالعمل خدمات حمایتی نیز برای درمان و دارو ابلاغ شد و به زودی والدین می‌توانند مدارک پزشکی دانش‌آموز خود را به مدرسه تحویل دهند و هزینه دریافت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم که در چالش ایاب و ذهاب و هزینه‌ها به ما کمک شود، مصوبه و دستور استاندار را داریم که بخشی از هزینه‌ها در این خصوص توسط شهرداری پرداخت شود که هنوز در اجرای آن موفق نشده‌ایم و انتظار داریم شهرداری اهواز مانند دیگر کلانشهرها این کار را انجام دهد و کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار