مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان می‌تواند واسطه اتصال کشورهای جنوب شرقی آسیا به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا باشد و برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌های استان بهره گرفت و آن‌ها را فعال کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 04 December 2022

سید سعید حسینی نژاد شامگاه ۱۲ آذرماه در نشست هم‌اندیشی مدیران بندری خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) که با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از بنادر و جاده‌های ترانزیتی برخوردار است که می‌تواند واسطه اتصال بنادر هند و آسیای جنوب شرقی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا باشند و از ظرفیت این اتحادیه که در برگیرنده بازاری با جمعیت بالغ بر ۱۸۰ میلیون نفر است استفاده کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اولویت‌های اقتصاد دریامحور فقط صادرات و یا واردات نیستند بلکه با بکارگیری ظرفیت‌های موجود مثل جاده‌های ترانزیتی و بنادر، فعالیت‌های تجاری کشور را با وسعت بیشتری همراه می‌کند و توسعه می‌دهد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: کشورهای جنوب آسیای شرقی، می‌توانند از طریق ظرفیت هایی که در بنادر ایران بخصوص با محوریت خوزستان وجود دارد، دسترسی مناسبی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا داشته باشند و ما باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها را به بهترین شکل فعال کنیم.

حسینی نژاد گفت: خوزستان می‌تواند واسطه اتصال کشورهای جنوب شرقی آسیا به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا باشد و برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیت‌های استان بهره گرفت و آن‌ها را فعال کرد.

برچسب ها: بندرامام ، بنادر ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار