معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی اصفهان گفت: بخش عمده‌ای از آثار و محصولات صنایع دستی کشور توسط بانوان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از شرکت نمایشگاه های اصفهان محمد حسین دهقان در بازدید از نخستین نمایشگاه مشاغل خانگی، صنایع و هنرهای دستی بانوان، تزئینات منزل و هدایا با اشاره به اینکه 60 درصد از قشر صنعتگر و هنرمند صنایع دستی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در بسیاری از رشته‌های بومی و اصیل اصفهان، نقش بانوان پر‌رنگ‌تر از آقایان است.

وی افزود: فعالان کارگاه‌های خانگی در تمامی رشته‌های صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به معاونت صنایع دستی، مجوز مشاغل خانگی را دریافت کرده و از برنامه‌های حمایتی سازمان بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی اصفهان بیان کرد: در سال‌های گذشته بالغ بر 6 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار فعالان مشاغل خانگی قرار داده شده است.

وی با اعلام این که از 28 اسفندماه امسال تا 15 فروردین‌ماه سال آینده، بازارچه‌های صنایع دستی در بیشتر شهرستان‌های استان و با همکاری بخش خصوصی دایر می‌شود، تصریح کرد: بخشی این بازارچه‌ها به آثار صنایع دستی بومی، اصیل و سنتی استان و بخشی از آن نیز به صنایع دستی سایر مناطق کشور اختصاص دارد.

دهقان گفت: امیدواریم هنرمندان از طریق رخدادهایی مانند این نمایشگاه و همچنین بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی بتوانند آثار خود را به نحو مناسب و شایسته‌ای عرضه کرده و به فروش برسانند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان تلاش دارد در ایام نوروز به عنوان متولی اصلی گردشگری استان، میزبان شایسته‌ای برای مسافران نوروزی باشد.

رونق بازار مشاغل خانگی و کاهش قاچاق صنایع دستی با حضور در نمایشگاه‌ها

معاون امور مراکز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه فضای بازاریابی و فروش تولیدکنندگان مشاغل خانگی اظهار داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌های دولت، توسعه مشاغل خرد و مشاغل خانگی بوده و در این راستا برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند در توسعه این فضا و بازاریابی و فروش تولیدکنندگان بسیار راهگشا باشد.

عباس مهدیان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مقوله‌های مختلف مانند تراشه، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و همچنین رشته‌های مختلف صنایع دستی به صورت جدی پیگیر بحث آموزش است.

وی ساماندهی مشاغل خانگی و فضای بازاریابی به صورت گروهی را یکی از سیاست‌های برگزاری چنین نمایشگاهی دانسته و بیان کرد: توسعه فروش و بازاریابی از طریق چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند قاچاق و واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی را کاهش دهد.

معاون امور مراکز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به تسهیلات اعطایی به مشاغل خانگی اشاره و خاطر نشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در تمام بخش‌ها، زیر‌مجموعه کارگروه اشتغال استان قرار می‌گیرد و این تسهیلات به صورت پرداخت وام‌هایی با سود بیشتر از 20 درصد است. همچنین در بحث پشتیبانی مشاغل خانگی، صندوق مهر امام رضا (ع) وام‌هایی با سود پائین پرداخت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار