پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 30 November 2022

به گزارش ایسنا، این جشنواره یادمان استاد فقید سعید بهروزی، کارگردان، نویسنده و منتقد شاخص استان و گزارشگر دفاع مقدس، است که آذر سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد ارتقای سطح کیفی نمایش استان، حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی کلی بهره‌گیری از جریانات روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی در جهت توسعه تئاتر استان اعلام شده است.

سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان از ۱۱ تا ۱۴ آذر ۱۴۰۱ به مدت چهار روز به صورت غیرمتمرکز در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، بهبهان، شوش، ماهشهر، بندرامام و باغمک، برگزار و اختتامیه این مراسم ۱۵ آذر در تالار آفتاب اهواز به اجرا درمی‌آید.

از مجموع ۴۱ نمایش ثبت شده در سامانه طبق فراخوان اعلام شده ۲۵ نمایش موفق شدند آثار خود را برای بازبینی حضوری از ۲۴ تا ۲۹ آبان ارایه دهند. از این تعداد بین ۱۰ تا ۱۲ اثر از هشت شهرستان از سوی انتخاب پذیرفته می‌شود.

اعضای هیات انتخاب را سید منصور ناصری، آرش ساربان و مأوا حسین‌زاده تشکیل می‌دهند و ۲ عضو هیات داوران نیز از استان‌های همجوارند و یک نفر نیز از سوی مرکز هنرهای نمایشی معرفی می‌شود.

در حین اجرای نمایش‌های برگزیده سه کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در شهرستان‌های باغملک، شوشتر و ماهشهر برگزار می‌شود. یک کارگاه نیز در اهواز با حضور داور معرفی شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی تشکیل خواهد شد.

همچنین در حاشیه برگزاری جشنواره نمایشگاه آثار پوستر رسول حق‌جو، گرافیست خوزستانی، برپا می‌شود و با رایزنی‌هایی که با صدا و سیمای مرکز خوزستان صورت گرفته بنا شده ۲ نمایش به عنوان تله‌تئاتر تولید و از صدا و سیمای استانی یا ملی پخش شود.

بنابر اعلام اداره کل ارشاد خوزستان، رویدادهای تئاتر و جشنواره‌های سینمایی، تجسمی و موسیقی تا پایان سال در حال برنامه‌ریزی است و پنج‌شنبه (۱۰ آذر) نیز هفتمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در اهواز برگزار می‌شود.

در پایان این آیین پوستر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد.

برچسب ها: تئاتر ، جشنواره ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار