سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از کاهش ۵۰ درصدی موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 29 November 2022

دکتر محمد علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وضعیت کنترل کرونا در کل کشور و به تبع آن در خوزستان خوب و مثل زمان قبل از پاندمی است. خوشبختانه چند هفته است که موارد ابتلا و بستری سیر کاهشی داشته و موارد فوت نداریم اما نباید فریب وضعیت کنونی را بخوریم و نگرانی وجود دارد.

وی گفت: تجارب قبلی نشان می دهد هر موقع در دنیا موارد بیماری افزایش یابد به فاصله یک ماه تا ۴۵ روز موارد بیماری به کشور ما نیز رسیده است، از طرف دیگر موارد بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا در همسایه غربی ما یعنی کشور عراق رو به افزایش است بنابراین باید مراقب باشیم.

وی افزود: درست است که اکنون تغییرات هفتگی کرونا در کشور و خوزستان منفی بوده ولی این موضوع می تواند گذرا باشد. اپیدمیولوژیست های مطرح ایران پیش بینی کرده اند که احتمال موج کرونا و آنفلوآنزا در اواخر پاییز یا اوایل زمستان وجود دارد بنابراین باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم.

علوی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد یک نوع عادی انگاری از جانب مردم هستیم و کمتر از ماسک استفاده می شود که این موضوع درست نیست. همچنین توصیه می کنیم کسانی که تا حالا واکسن کرونا نزده اند هر چه سریعتر واکسن خود را دریافت کرده و آنها که واکسن زده اند نسبت به تکمیل فرایند واکسیناسیون خود اقدام کنند تا خطری آنها را تهدید نکند.

گفتنی است هم اکنون یک شهر خوزستان در وضعیت زرد کرونایی و بقیه نقاط استان در حالت آبی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار