ناظر گمرکات خوزستان از صادرات بیش از ۹ میلیون و ۹۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان خبر داد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته رشدی ۱۹ درصدی از نظر ارزشی داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 29 November 2022

بهروز قره‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۷ ماهه امسال بیش از ۹ میلیون و ۹۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۹درصدی صادرات از نظر ارزشی در مقایسه با سال گذشته افزود: میزان صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات خوزستان از نظر وزنی ۱۰درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده اقلام صادراتی گفت: آهن آلات، مصنوعات پلاستیکی و کشاورزی، کاه، حبوبات، مواد پتروشیمی، مواد غذایی و لبنی، کالاهای خانگی، کلینکر، میوه و تره‌بار و بنزن مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره‌بیگی در خصوص آمار واردات کالا از گمرکات خوزستان عنوان کرد: در ۷ ماه امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۶میلیارد و ۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵درصد و از لحاظ ارزشی یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کالاهای اساسی شامل غلات و نهاده‌های دامی، کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه صنعتی، مهمترین کالاهای وارداتی از گمرکات خوزستان به داخل کشور هستند.

برچسب ها: گمرکات ، صادرات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار