مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: طی هفت ماه نخست امسال، حدود ۵.۲ میلیارد دلار صادرات از خوزستان انجام شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 26 November 2022

حمیدرضا فلاح عصر شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته ماه نخست امسال، حدود پنج میلیارد دلار نیز واردات کالا به خوزستان انجام شده است.

وی ادامه داد: عمده صادرات خوزستان شامل محصولات فولادی، صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی بود که محصولات عمدتا به کشورهای عراق، عمان، امارات و حاشیه خلیج فارس صادر شدند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه صادرات امسال استان نسبت به سال گذشته حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: چند کار مهم در حوزه صادرات نظیر افزایش سود بازرگانی، کاهش تعرفه صادراتی در برخی محصولات و فعال کردن تعاونی مرزنشینان در حال انجام است‌.
وی با بیان اینکه پایانه های شلمچه و چذابه نیز در دست فعالسازی است، افزود: بازارچه‌های مرزی را فعال خواهیم کرد تا از ظرفیت آنها در حوزه صادرات استفاده کنیم.

هدفگذاری فعالسازی ۱۲۰ واحد راکد صنعتی تا پایان امسال در خوزستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان درخصوص فعالیت واحدهای صنعتی نیز گفت: حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بهره بردار در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۲۴ درصد معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنعتی راکد هستند.
فلاح افزود: یکی از اهداف و طرح‌های مهمی که در خوزستان تعریف شده راه اندازی واحدهای صنعتی و معادن راکد خوزستان است.
وی با بیان اینکه اقدامات متعددی برای واحدهای صنعتی راکد خوزستان انجام شده است، ادامه داد: تخصیص اعتبارات فنی- اعتباری یارانه دار جهت راه اندازی مجدد این واحدها مدنظر است ضمن اینکه ستاد تسهیل و کمیته‌های عارضه یابی را نیز برای این واحدها در شهرک‌های صنعتی تشکیل دادیم تا علت‌های راکدبودن واحدها مشخص شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با پیش بینی امکان برگشت حدود ۱۴۰ واحد اظهارداشت: طبق هدف گذاری انجام شده امسال حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد صنعتی امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون‌ حدود ۶۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۱۷ واحد مربوط به حوزه دزفول است.
فلاح گفت: مکانیزم‌های متعددی را برای واحدهای صنعتی به کارمی بریم و برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی، درگاهی را راه اندازی کردیم تا نوع تولید این واحدها، محصولات و ماشین آلات این واحدها و عرضه و امکان مشارکت بخش‌های خصوصی دیگر در این طرح‌ها وجود داشته باشد.
وی افزود: برای راه اندازی سامانه بازار واحدهای صنعتی نیز پیگیر راه اندازی سامانه بانک تجارت هستیم که در حال انجام است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص معادن راکد خوزستان نیز گفت: واحدهای معدن راکد را سلب صلاحیت کرده و واگذاری مجدد آنها به افراد واجد شرایط حقیقی و حقوقی از طریق مزایده در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار