نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از دلایل پیشرفت، قوام و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها وجود بسیج و بسیجیان بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 23 November 2022

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری شامگاه سه شنبه در ابتدای کلاس درس خارج خود با تاکید بر اهمیت تشکیل بسیج مردمی در سال ۵۸ توسط امام خمینی (ره) بیان کرد: بسیج مبنای قرآنی که همان جهاد است، دارد. وقتی می‌گوئیم جهاد، منظور جهاد در تمام ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و از همه مهم‌تر جهاد با نفس است لذا بسیج از نظر معنوی، انسان را به تعالی می‌رساند.

وی افزود: فرمان تشکیل بسیج مردمی از سوی امام خمینی (ره)، مطمئناً فرمانی بر اساس رهنمودهای امام زمان (عج) بوده است.

آیت الله حیدری با اشاره به نقش بسیج در جبهه مقاومت از زمان جنگ تحمیلی تا کنون گفت: بسیج، مکتبی است که قاسم سلیمانی‌ها را برای جمهوری اسلامی ایران پرورش می‌دهد که هم باعث افتخار ملت خود هستند و هم اسمشان به تنهایی، لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد. یکی از بزرگترین علل قوام، بقا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و…، بسیج است.

وی اظهار کرد: بسیج آنقدر در تمامی عرصه‌ها موفق بوده است که کشورهای دیگر از آن الگو برداری کردند و امروز می‌بینیم حشد الشعبی در عراق، حزب الله در لبنان، جیش الشعبی در سوریه و انصارالله یمن به وجود آمده اند و برای کشورهای خودشان در حال افتخار آفرینی هستند.

برچسب ها: هفته بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار