کد خبر: ۱۰۷۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 26 October 2022
شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در حالی توانست رکورد رشد 25 درصدی در حمل‌ونقل ریلی کسب نماید که بالغ بر دو میلیون تن محصول و مواد اولیه در 6 ماهه ابتدایی سال جاری را توانست جابجا کند.
 
این شرکت پیش تر موفق شده بود میزان آماده به کاری واگن‌های خود را به 95 درصد برساند و این مهم برای اولین بار در فولاد خوزستان اتفاق افتادهو عملکرد بی سابقه ی بوده است. 
 
مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک گفت »، در صنایع معدنی و فلزی، حمل‌ونقل و لجستیک نقطه پیوند میان حلقه‌های زنجیره تلقی می‌شود. به همین سبب، در بسیاری از کشورهای جهان سیستم‌های حمل‌ونقل متناسب با نیاز این بخش توسعه پیدا می‌کنند. از آنجایی که صنایع معدنی و فلزی در ایران نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، برخورداری از سیستم حمل‌ونقل با ظرفیت مناسب حمل بار ضروری است.
 
در زنجیره فولاد، با توجه به اینکه حمل ماده اولیه از محل معادن تا واحدهای فولادسازی فرایندی با حجم بسیار بالاست، حمل‌ونقل و لجستیک از اهمیت بالایی برخودار است.

 

قبادی افزود شرکت چندوجهی فولاد لجستیک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی و جاده ای کشور محسوب می‌شود که وظیفه حمل و جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات شرکت فولاد خوزستان را بر عهده دارد. این شرکت طی سالیان گذشته، اقدامات متعددی را در زمینه بهبود زیرساخت‌ها و عملکرد حمل‌ونقلی کشور انجام داده است.

 

در همین راستا، شرکت چند وجهی فولاد لجستیک با تلاش و کوشش فراوان در راستای جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات فولادی دومین فولادساز برتر کشور یعنی فولاد خوزستان و همچنین شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، توانست بالغ بر دو میلیون تن مواد اولیه را در 6 ماهه ابتدایی سال جاری جابه‌جا کند. بر اساس آمار در مقایسه با بهره‌وری ناوگان ریلی در 6 ماهه نخست سال 1400، شرکت چندوجهی فولاد لجستیک رشد بیش از 25 درصدی در حمل‌ونقل ریلی را به ثبت رسانده است.
لازم به ذکر است که میزان تناژ حمل و نقل ریلی کشور در 6 ماهه ابتدایی سال 1401، 22 میلیون و 298 هزار و 607 تن بوده است که در مقایسه با میزان آن در مدت زمان مشابه سال قبل یعنی 24 میلیون و 166 هزار و 139 تن، با افت 8 درصدی همراه بوده است.اما در این میان فولاد لجستیک توانست در امر جابجایی مواد اولیه و محصول رشد ٢٥درصدی داشته باشد و سهم بیشتری از بازار ریلی کشور را به خود اختصاص دهد. 

 

بر اساس این گزارش، شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در روز سه‌شنبه، اول شهریور ماه ۱۴۰۱، میزان آماده به کاری واگن‌های خود را به ۹۵ درصد رساند که این امر در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
برچسب ها: فولاد لجستیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار